Akárcsak itthon, Amerikán is ősszel indul be teljes gőzzel a televíziós idény, s ezt a startot leginkább az országos lefedettségű csatornák új sorozatai jelzik. Majdnem két tucat újonc széria látható mostanság odakint, melyek közül jó néhány nemsokára itthon is nézhető lesz. A sokból azonban csak elég kevés tekinthető átütő sikernek, a többség egy-két évad után el fog tűnni a képernyőről.
Revolution
Az évad jelenlegi legnagyobb sikere az NBC csatorna új sorozata, s ezzel valószínűleg nem kiabálunk el semmit, ugyanis már jó néhány hét eltelt a szezonkezdés óta, és Amerika lakosságának egy nagyobb része hétről hétre a Revolution mellett dönt. A sorozat története kifejezetten érdekes, egy "Mi lenne, ha..."-forgatókönyvet valósít meg, ugyanis egy olyan világban játszódik, ahol nincs áram, amelyből bizonyos energiaforrások teljesen eltűntek. Különlegessége azonban, hogy nem a globális áramszünet azonnali hatásaival foglalkozik, hanem az ennek hatására kialakult világgal, hiszen 15 évvel az eseményt követően kapcsolódhatunk be a történetbe, egy kis csoport azt kutatja, hogyan lehetne visszakapcsolni az áramot.
A siker titka az lehet, hogy teljesen alternatív világot mutat be, melyben a társadalom szétesett, az addig fennálló rend darabokra hullott. S persze egyben olyan világot is, melyben számunkra egyébként mindennaposnak tekinthető dolgok nem léteznek, és ismét olyanok váltak fontossá, melyeket manapság nem tartunk sokra - elég csak a gőz által hajtott gépekre, illetve a szúró- és vágófegyverekre gondolni.
Arrow
Lehet, hogy nem meglepő, de úgy tűnik, hogy azon a CW csatornán, melyen (és jogelődjein) a Smallville 10 évadon át volt nagy siker, a legújabb képregény-adaptáció is be fog válni. Az univerzum nem változik, azonban ezúttal nem Superman, vagyis Clark Kent a főhős, hanem a Zöld Íjász, azaz Oliver Queen. A karakter éppen a Smallville-ből lehet sokak számára ismerős, azonban a készítők igyekeztek minden szálat elvágni a néhány éve véget ért sikersorozathoz, és inkább teljesen új Íjászt teremtettek. A kockáztatás kifizetődő volt, mint ahogy az is, hogy az Arrow-t a mozikban hatalmas sikernek örvendő A sötét lovag-trilógia hangnemére hangszerelték, gondolva arra, hogy a Smallville közönsége felnőtt, így változtak az elvárásai is.
Elementary
Sherlock Holmes sokadvirágzását éli manapság. Néhány éve előbb mozifilm készült Sir Arthur Conan Doyle hősének főszereplésével, majd az angolok gondoltak egyet, és Sherlock címen modern környezetbe helyezték a nyomozót egy tévésorozat formájában. Amerikának erre is volt válasza, még többet csavart a történeten, még eredetibb megközelítést produkált az Elementary-vel. Ezúttal nemcsak a környezet modern, hanem a két főszereplő dinamikája is, ugyanis Watson doktor Johnból Joan lett, azaz a rendőrségi tanácsadóként közreműködő Holmes ezúttal női partnerrel nyomoz. Sokak örömére a Holmes-Watson kapcsolat megmarad munka-, illetve baráti viszonynak, a romantikus szálra vágyóknak más sorozatot kell keresniük.
Az Elementary pikantériáját az adja, hogy főszereplője, Jonny Lee Miller az angol Sherlock vezető színészének, Benedict Cumberbatchnek jó barátja. Ráadásul váltott szereposztásban a két színész volt a két főszereplője a Danny Boyle által rendezett Frankenstein színházi előadásnak, melyet nemrég itthon is többször lehetett látni a budapesti Uránia moziban.
Go On
Előzetesen valószínűleg sokan említették volna a leginkább várt új sorozataik között az NBC csatorna Go On című komédiáját, csak azért, mert főszereplője a Jóbarátokból ismert Matthew Perry. Ilyen szempontból papírformának is ítélhetnénk a sikert, pedig cseppet sem az, hiszen Perry előző két főszerepe, A színfalak mögött és a Mr. Sunshine csak egy szezont ért meg. A Go On szinte biztosra vehető, hogy tovább marad, hiszen jelenleg nem elég, hogy a legnézettebb komédiája a csatornának, de még a legnézettebb sorozatok között is az ezüstérmes pozíciót foglalja el.
Hogy ez minek köszönhető? Nem biztos, hogy a történetnek, amely olyannyira nem eredeti, hogy a Charlie Sheen-féle Anger Management is hasonló, csoportos pszichológiára épült részben. A sztori Ryan Kingről szól, aki egy flegma, de menő rádiós sportriporter, azonban a felesége halála teljesen érthetően szíven üti, s a munkája mellett, a főnöke utasítására egy támogatói csoportba jár, ahol meglehetősen fura emberekkel hozza össze a sors. A Go On egyik erőssége az lehet, hogy nem feltétlenül utánoz más komédiákat, s keserédes hangnemére, úgy tűnik, az amerikai közönség is vevő.
-----------
A nagy kérdés, hogy mi mikor láthatjuk ezeket sorozatokat. Nos, ha csak a stúdiókkal kötött szerződésekből indulunk ki, akkor az Elementary tavasszal már bemutatkozhat a TV2-n, míg az Arrow és a Revolution az RTL Klub valamelyik csatornáján. A Go On is a TV2 felé kell hogy orientálódjon, de erre nem lehet mérget venni, hiszen az országos tévék idehaza, mint azt jól tudjuk, tartanak a komédiáktól - bár lehet, hogy Matthew Perry neve itthon is vonzana néhány nézőt.