Simon Zsolt: Műfajteremtő sorozattal készül a TV2

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója
Vágólapra másolva!
A Media Hungary konferencián a Marketing & Media szaklap a második legbefolyásosabb médiaszemélyiségnek választotta a TV2 vezérigazgatóját. Az [origo] erről a felelősségről, a nyári, őszi tervekről kérdezte Simon Zsoltot, illetve arról, várható-e irányváltás itthon, amennyiben új tulajdonosa lesz a TV2-t birtokló ProSiebenSat.1-nak.
Vágólapra másolva!

Mit jelent befolyásosnak lenni, mire tudja használni ezt?

A médiavállalatok jelentősége és ezzel felelőssége ugrásszerűen megnőtt az elmúlt időszakban. Legfőképpen a tömegmédia, ezen belül is az országos kereskedelmi televíziók súlya jelentős, és tartalmaik egyéb platformokra való kiterjesztésével csak tovább növekszik. Fontos a példamutatás szempontjából, hogy a médiavállalatok hitelesen, megbízhatóan, átláthatóan működjenek. Ebben fontos szerep hárul ezeknek a vállalatoknak a vezetőire, akik nagy befolyással bírnak mind az egyes médiumok, mind a teljes szektor működésére. Az egyik vezető országos kereskedelmi csatorna vezérigazgatójaként ezt a befolyást én személyesen nem csak lehetőségként, de egyben nagyon komoly felelősségként, kötelezettségként élem meg. Természetesen egy kereskedelmi csatorna alapvető feladata a szórakoztatás, a nézők kiszolgálása, de akár információközvetítésről, akár szórakoztatásról beszélünk, minden esetben fontos a minőség, az értékközvetítés szem előtt tartása. Ezeket az elveket nem csupán az üzleti életben tartom szem előtt, de igyekszem a magánéletemet is ennek megfelelően alakítani.

Fotó: Mudra László [origo]

A Discovery Communications Inc. a tavaly indult tranzakció eredményeként idén áprilisban összesen 12 dániai, finn- és svédországi, norvégiai televíziós hálózatot, rádióadót, digitális brandet vett meg a németországi székhelyű médiaháztól, de médiapiaci hírek szerint eladó a ProSiebenSat.1 is, a TV2 tulajdonosa. Hogy állnak a tárgyalások?

A skandináv csatornák eladása elindított bizonyos folyamatokat az anyavállalaton belül, ami bennünket is érinthet. Ugyanakkor a részletek kommunikálása teljes mértékben a tulajdonosok és az anyavállalat hatáskörébe tartozik.

Milyen hatással lehet egy tulajdonosváltás a TV2-re?

Az elmúlt háromnegyed év bebizonyította, hogy az invesztíciós stratégiánk működik, a management által elfogadtatott portfolió stratégia megtérül. A nézők, a hirdetők es a szakma szereti, amit csinálunk, a megtérülés bőven terv felett van. Stabil, megalapozott ötéves tervünk van, semmi nem indokolja ennek a megváltoztatását.

Milyen új programokkal készül a TV2?

Idén megdupláztuk a saját gyártás költségvetését, és ősszel több helyi gyártású műsorral jelentkezik a TV2-csoport. A Voice folytatásának előkészületei is elkezdődtek, a casting folyamatban van, a nézők hamarosan találkozhatnak a műsorral.

Médiapletykák szerint lehet, hogy a Voice csak jövőre indul. Igaz ez?

Ősszel nem maradnak nagyszabású szórakoztató műsor nélkül a TV2 nézői, meglepetéssel készülünk, és zajlanak a Voice 2. szériájának előkészületei. Emellett tovább erősítjük a kábelcsatornáinkat, különös tekintettel a SuperTV2-re, amelynek ismertsége a legfrissebb kutatási adatok szerint már megközelíti a 80 százalékot.

Fotó: Mudra László [origo]

Nyáron mit nézhet a tévéző a TV2-csoport csatornáin? Fontos egyáltalán a nyári nézettség? A tévék nagy része két hónapra jóformán leáll.

Nyáron egy vadonatúj, műfajteremtő sorozattal készülünk a könnyed és önfeledt szórakozásra vágyóknak, hamarosan jelentkezünk az ezzel kapcsolatos részletekkel. A nyár amúgy kereskedelmileg tényleg nem fontos, de nézettségben igen, hiszen olyan embereket is el tudunk érni a szabadságolások alatt, akiket korábban nem.

A legbefolyásosabb médiaszemélyiségekről itt írtunk. Pénteken Dirk Gerkens-interjút olvashat a rovatban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!