"A válogatás még januárban volt, az ottani előadásunk tetszett a zsűrinek, tudtuk, hogy nyár elejéig sokszor utazunk Londonba. A középdöntő már élőben ment, ennek pedig örültünk, ugyanis a válogató szakaszban csak rövid részletet mutattak a produkciónkból. Élőben mással készültünk: képregény-motívumokra építő, pop-artos táncot adtunk elő. Elhagytuk a dobozokat, több interakciót használtunk, és ezúttal egy helyett három projektorral vetítettünk. Simon Cowell, a Britain's Got Talent agya és kitalálója, a tévéipar egyik legismertebb embere meglátta a lényeget, és kiemelte, hogy ehhez hasonló produkciót még nem látott" - mesélte Papp Timi.
Cowell adta el világszerte a Got Talent-formátumot és az X-Faktort, befolyásos tévés producer, úgyhogy az ő véleménye mérvadó volt a magyar csapat számára. Papp Timi szerint a szeme kifejezetten őszinte, nem játszik szerepet, "egyszerűen megengedheti magának, hogy azt mondja, amit gondol." Nem köntörfalaz, nem udvariaskodik fölöslegesen, de nem is barátkozik a színfalak mögött, legalábbis a Freelusion londoni kalandjának tagjai (Timi mellett Anda László, korábbi Bad Boyz-tag, Simon Viktor egykori fitneszversenyző, táncművész, valamint Túri Lajos Péter, a Megatánc döntőse, a TV2 Voice koreográfusa) nem futottak vele össze a kulisszák mögött.
Az Attraction sikere szerinte hatalmas dolog, és nemcsak mert ismeri a csapatot, hanem mert ráirányítja a figyelmet a magyarokra, miközben pozitív képet sugall. "Amikor kimentünk Londonba, bekapcsoltuk a tévét, épp egy másfél órás dokumentumfilm ment a Jobbikról. A Britain's Got Talentben remélem más képet kaptak rólunk a két tánccsapat produkciója alapján" - mesélte.
Az elsősorban érzelmekre építő Attractionnel szemben a Freelusion dinamikusabb, futurisztikus előadásokkal volt látható az elmúlt években. Az első brit fellépésükre a társulat vezetője, Papp Timi szándékosan nem a leglátványosabb kreációt vetette be, hogy legyen honnan továbblépni. "Nem akartunk az első alkalommal a legerősebb produkciónkkal megjelenni. Szándékosan olyan tánccal indítottunk, amivel tovább lehet jutni, hogy aztán a második üssön. Az alapötlet már megvolt a fináléra is, éjt nappallá téve dolgoztunk volna rajta, ha esetleg bekerülünk" - emlékezett.
Londonban imád lenni, sokszor járt kinn, de nem csak a szigetországban, hanem a világ számos pontján: "Éltem négy évet Hollandiában, ott is sokat esik, úgyhogy London nekem még az esőkkel együtt is kedvenc helyem. Kínában és Japánban is éltem egy-egy évet. Számos országban léptünk már fel, de talán Indiában volt a legnagyobb sikerünk, ott már a produkció első pillanataitól kezdve őrületes hangulat alakult ki a nézőtéren."
Papp Timi az öccsével együtt alakította a Freelusiont, ami nem meglepő, mert már gyerekkorukban is cirkuszosat játszottak a bátyjukkal és az unokatestvéreikkel, különféle produkciókat találtak ki, belépőjegyet (falevelet) szedtek a szülőktől, felnőttektől. Mostanra lecserélték a kellékeket, videomapping technikát és szoftverek tucatját használják az interaktív, térvetítéses táncshow-ikhoz. Mivel hároméves kora óta táncol, nem volt kérdés, merre kanyarodjon az élete. Tévébe az emlékezetes Aranycsirke-díjátadó alkalmával került. Ott tetszett meg a mozgása, hozzáállása Schiwert-Takács Lászlónak, az RTL Klub szórakoztató műsoraiért felelő szakember pedig azóta is hívja őt a csatorna különféle show-iba, hol fellépni, hol pedig koreográfusnak, tánctanárnak, hogy a fellépőkből a lehető legjobbat hozza ki.
"Dolgoztam Wolf Katival és Vastag Csabival is, őt például inkább vissza kellett fogni, nehogy túlmozogja az előadását. Antal Timi is egy energiabomba volt a színpadon, nem volt vele nehéz dolgom, Csobot Adélt pedig majdnem kiforrott előadóként kaptam meg - felmegy a színpadra, és hamar zsebre teszi a közönséget. Nála is csak kisebb simításokra volt szükség. Legkönnyebben azokkal ment a munka, akik eleve valamilyen konkrét elképzeléssel jöttek, mert onnan egyszerűbb volt továbblépni. Persze a legszebb, amikor valakit szinte az alapoktól kell felépíteni. Leásunk a mélyére, kutatunk, majd a legjobbat varázsolom elő belőle. Minden ott volt addig is, csak elő kell hívni, tudatosítani és gyakorolni. De sajnos olyan is előfordult, hogy keményen dolgoztunk egy-egy versenyzővel, csodálatos fejlődést produkált, majd a nagy pillanatban az izgalom győzött, és nem sikerült megmutatnia a legjobb formáját" - mondta.
Nézze meg videón a legutóbbi két előadást:
Papp Timi szerint az énekes, a táncos is olyan, mint egy sportoló, akit úgy kell felkészíteni, hogy épp azon a napon, abban az órában legyen a csúcson, amikor a legfontosabb fellépése van. A jó időzítéshez tapasztalat kell, de nem ő az egyetlen, aki szerint ez tényleg komoly probléma: a korábbi X-Faktorok esetében is volt párszor olyan (legalábbis mentori elemzések szerint), hogy valaki enervált, fásult lett pont szombat estére, nem tudta tartani az egész hetes lendületet, és az élő show-ra pukkadt ki. Timi mindenestre ősszel újra vállalja az X-Faktort, a felkérés már megvolt, úgyhogy az őszi hónapokban ott lesz a produkció mellett. A Freelusion nélküle is fel tud lépni, húszan vannak, a munka nem áll le.
"A nyár mozgalmas lesz, nemigen fogok heverészni a tengerparton, bár kibírnék néhány napot pihenéssel. Lesz pár nagyobb céges rendezvény, utána ott leszünk a Balaton Soundon is a Freelusion zenei anyagának új típusú DJ-show-jával. Nagyon régi álmom teljesül ezzel, alig várom. Utána Kínába utazunk, egy tévéshow-ban adunk elő egy hosszabb produkciót. Ősszel az USA-t vesszük célba, és ehhez is jó ugródeszka volt a Britain's Got Talent. Az Attractionnek pedig drukkolok, hogy összejöjjön Vegas, ugyanis egy táncosnak az a csúcs: ki ne szeretne fellépni fényűző körülmények között, elismert művészként, úgy, hogy nem számít a pénz, bármi technika, ötlet, amit megálmodik, színpadra vihető?"