2013-ban a teljes magyar népesség ugyanannyit tévézett, mint egy évvel korábban – áll a Nielsen újabb kimutatásában. Ez 286 perc naponta a négy évnél idősebbek esetében. A korral nő a tévé előtt eltöltött idő, a 17 év alatti fiatalok csak 202 percet tévéztek tavaly, az ötven fölöttiek viszont már 370 percnél tartanak.
Tavaly leginkább az RTL Klub és a TV2 közönségaránya csökkent, azaz folytatódott a kábeltévék, kisebb tematikus csatornák térhódítása. A két legnagyobb kereskedelmi tévé 2012-ben még 33,7 százalékos közönségaránnyal bírt együttesen, ez 29,6-ra csökkent egy év alatt.
A mérés szerint napi 6,7 millió hazai tévéző futott bele valamilyen reklámba 2013-ban, átlagban napi 23 percnyi kereskedelmi hirdetést látott a fogyasztó (illetve ennyi ideig ment tévéreklám, de a rendszer azt már nem tartja számon, hogy ki megy ki közben a konyhába, vagy ki vesz elő egy újságot a blokk alatt). Kikerülni nem lehet azonban a reklámokat, egy átlagos magyar tévéző 78 szpotot látott naponta.
Tavaly 556 hirdető 1034 márkát reklámozott. 6868 szpot került adásba, ezek túlnyomó része új volt, pontosan 5521 darab. Egy reklámfilmet átlagosan 649 alkalommal vetítettek a tévék.