Az Emmy-díjas jelmeztervező, Michele Clapton legismertebb munkája a Trónok harca, de korábban olyan kosztümös minisorozatokon is dolgozott, mint például az Értelem és érzelem vagy a Casanova. A Trónok harcá-val olyan szempontból más a feladata, hogy nem egy meghatározott korszak öltözékeit kell minél hívebben visszaadni, így viszonylag szabadon szárnyalhat a fantáziája - ennek megfelelően Clapton számos ruhán, főleg a nőalakok által viselt darabokon egy csomó szimbólumot, utalást rejtett el.
"A hímzés egy módja annak, hogy a tudatalattira hatva meséljük el valaki történetét" - vallja Clapton, aki kézzel tervezi meg a bonyolult mintákat, amelyeket aztán főállású segédje, a Londonban saját műteremmel rendelkező Michele Carragher hímez bele a ruhákba. Ő sem teljesen ismeretlen a szakmában, 1996 óta dolgozik tévés és filmes produkcióknak, ez idő alatt bámulatos tárházát gyűjtötte össze a különféle kiegészítőknek, gyöngyöknek, tollaknak, kagylóknak, gyűrűknek, kristályoknak.
A Tyrion Lannisterhez hozzáadott Sansa Stark esküvői ruháján tizennégy napig dolgozott, ezen érhető talán legjobban tetten a Clapton által alkalmazott szimbolika: a Sansa mellét keresztező pántokon - az anyai és apai ágat jelképezve - Tully-halak és Stark-vérfarkasok váltakoznak, amelyek fölött a nyakrésznél már Lannister-oroszlánok veszik át az uralmat.
Cersei Lannister jellemváltozása is szépen lekövethető a ruháin keresztül, legalábbis akkor biztosan, ha ismerjük Clapton magyarázatát: "Az elején még biztos volt magában, így a ruháit csak csekély mértékben hímeztük, de ahogy a pozíciója egyre bizonytalanabbá, ő maga pedig egyre paranoiásabbá vált, a Lannisterek egyre több jelképét viselte, hogy ezzel is mutassa a hatalmát."
A Clapton vezetésével dolgozó 70-100 fős csapat egy évadhoz körülbelül 120 kosztümöt készít, amelyekből - az idő hiánya miatt - alapesetben nem készül másolat, mindegyik egyedi darab. A forgatókönyv és a technikai megoldások miatt kell csak néha duplikálni a ruhákat, például, ha valamelyikre a történet szerint éppen ráöntenek egy kupa vörösbort, vagy ha a színésznek bizonyos jelenetekhez dublőrre van szüksége.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért van szükség ennyire kidolgozott kosztümökre, ha azokat látványban úgyis elnyomják a harcjelenetek. Erre Clapton így válaszol: "Az emberek manapság mozivászon méretű tévéken nézik a sorozatot, a megszállott rajongók pedig többször is megnéznek egy-egy részt. Háromszori vagy négyszeri újranézés után elkezdik észrevenni ezeket a részleteket is. Ezért csináljuk, és ez teszi a Trónok harcá-t különlegessé."