A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság július 1. és szeptember 30. között vizsgálta a két országos kereskedelmi és a vezető közszolgálati csatorna - vagyis az RTL Klub, a TV2 és az M1 - támogatási gyakorlatát, illetve az adott időszakban egy-egy hónapig figyelte a Duna TV, a LifeNetwork és az M2 műsorát is. A hat médiaszolgáltató műsorkínálatában 595 cég és/vagy márka 35 ezer 174 támogatói üzenetét azonosították be, amelyek 210 műsorcímre irányultak, időtartamuk összesen 2 ezer 807 perc volt.
A háromhónapos időszakot a TV2 nyerte, hiszen mind a támogatói üzenetek száma (több mint 17 ezer), mind azok időtartama (1383 perc) jelentősen felülmúlta az RTL Klub eredményeit (közel 12 ezer szpot, 906 perc). Az M1-nél 4 ezer 150 támogatói üzenetet jegyeztek fel. A csupán egy-egy hónap erejéig szemlézett csatornák közül kiemelkedett a LifeNetwork, amelynek júliusi műsorfolyamához 1984 támogatói kommunikáció kapcsolódott, szemben a Duna TV-n augusztusban mért 82-vel, illetve az M2 szeptemberi adásaiban látott 125-tel.
Műsorszámokra lebontva a Mokka vonzotta a legtöbb támogatót, szám szerint 65-öt. Ezt követte a szintén TV2-s Aktív 57 szponzorral, majd az RTL Klub reggeli műsora, a 8.08 Minden reggel 54-gyel. A tízes toplistán található még a Több mint testőr, a Fókusz, a Reflektor, a Sztárban sztár, a Kalandor, az Édes élet és a Balatoni nyár.
A legtöbbször, 1218-szor a Leier építőanyagok és a cég logója jelent meg, minden alkalommal a TV2-n, a Leier Hungaria Kft. ugyanis - a Baumit Kft.-hez és a Huf-Bau Kft.-hez hasonlóan - hű a csatornához. A Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. már az RTL Klubot részesíti előnyben, míg a Budapesti Sminkiskola kizárólag a LifeNetworköt támogatja. A leggyakrabban megjelenő szponzorok tízes listáján a másik ötre már nem jellemző a csatornahűség, az élen álló Magyar Telekom Nyrt. például a LifeNetworkön, az RTL Klubon és a TV2-n is támogat műsorokat.
A Médiatanács a napokban bírságolt is, erről itt olvashat.