Közel 15 százalékos átlagos közönségaránnyal az RTL Klub volt a múlt héten a legnézettebb hazai csatorna, teljes lakosságban a TV2, majd az M1 követi.
Az ötven éves kor alatti felnőtt nézőknél (ez a legtöbb reklámozó célcsoportja) már közel 5 százalékponttal vezet az RTL Klub a TV2 előtt, amelyet a Cool, a Film+ és a Viasat3 követ. Érdekesség, hogy a 3,5 százalékos Comedy Central is jobb eredményt ért el, mint az M1, amelyet továbbra is kevés fiatal néz, ha nincs Forma-1 vagy más, jelentősebb sportesemény. 13,9 százalékot ért el a reklámozók-médiaügynökségek körében RTL3 néven ismert kábeles trió.
A legnézettebb műsorok listáján látható, hogy a 100. adásához ért X-Faktor visszakúszott a trónra, 1 millió 225 ezren követték, ezzel maga mögé utasította a Barátok köztöt és a 3. helyre csúszott az egy héttel korábban még első Rising Star. A TV2 falemelgető showja a csatorna saját, tehát 18-59 éves célcsoportjában is kikapott az RTL től. Míg a Rising Star 21,2 SHR%-on, addig a vele szemben futó, RTL-es film, a Kellékfeleség 23,7 SHR%-on ment.
Bud Spencer és a Kincs, ami nincs 650 ezer tévézőnek bármikor remek szórakozás, a Játék határok nélkül is 600 ezer fölött zárt az M1-en, tehát a nézők szeretik még akkor is, ha az X-Faktorral kell mérkőznie.
A Való Világ szombat és vasárnap esti adását 166, illetve 280 ezer tévéző tekintette meg (és még 240 ezren ismétlésben), célcsoportban azonban csak 5-6 százalékot szállít. A TV2-nél történelmet írt Napló utolsó adása is lement, 436 ezren figyelték. Korábban, kevesebb rivális kábeltévé mellett, kiemelt műsorsávban a 1,5-2 milliós nézettség sem volt ritka. A Napló a kereskedelmi célcsoportban 11,7 százalékkal zárt.
Érdekesség, hogy az RTL számára fontosabb 18-49 éves célcsoportban, szombaton a TV2 Tények jobban teljesített, vasárnap viszont a TV2 által preferált 18-59 éves célcsoportban az RTL Híradó győzött. A két kereskedelmi célcsoportban labdába sem rúghat a közszolgálati tévé Híradója vagy az ATV a hírműsoraival.
A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosság, vagy a 18-49 éves korcsoportból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.