A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

A Kékfény nem a régi, de még szeretik

rendőrség, kékfény
Vágólapra másolva!
Január 12-én este a köztévé a Kékfény-nyel ugrott egy időre 10 százalékos közönségarány fölé, noha ez a műsor volt már egymillió néző fölött is hat-nyolc évvel ezelőtt. A Barátok közt és A macska tartja a helyét. Napi számok.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A TV2-n futó A macska már egy ideje stabilan nyeri az idősávját, így női főszereplőjének, Maite Perroni-nak kijár a zöld nyíl - ahogyan az M1 műsorvezetőjének, Olajos Gergőnek is, aki egy kis időre 10 százalékos közönségarány fölé is tudta vinni a Kékfény-t, a műsor így ért el összességében 7,4 százalékot a teljes lakosságban. Kasza Tibi a Hal a tortán vendéglátójaként nem igazán kapta el a nézőket, alábbi grafikonunkon az látszik, hogy a műsor görbéje majdnem a negatív tükörképe volt a Barátok közt-ének.

A Barátok közt január 12-én is a legnézettebb műsor volt a teljes lakosságban, 1 millió 230 ezren figyelték - ezt követte a Tények, majd a Fókusz és az RTL Klub Híradó-ja, ezek voltak az egymillió fölötti nézettséget hozó produkciók. Az esti közönségarányt mutató grafikonon is jól látszik mindez, a legmagasabb közönségarányt ezek a műsorok hozták. Kitűnik a Kékfény megugrása, valamint az is, hogy a Film+ az este végére jött fel valamennyire, a Tűzparancs című amerikai akciófilm idején.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, amiből látszik, hogy a teljes lakosságban jókora fölénnyel vitte a napot a TV2 - előnye azonban a 18-59-es korcsoportban csökkent, a 18 és 49 év közöttiek pedig az RTL Klub már meg is előzte, igaz, csak 0,2 százalékponttal. A Cool ezúttal két kategóriában is jobban teljesített, mint a Film+ (általában fordítva szokott lenni), és az ATV is megindult, a teljes lakosságban szerzett 3,7 százalék a csatornához képest jó eredménynek számít.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!