Mint beszámoltunk róla, valóban voltak tárgyalások a magyar kormány és az RTL-csoport külföldi vezetői között az elmúlt hetekben. A téma elsősorban a reklámadó volt: a cég nehezményezi, hogy nem a profit, hanem a bevétel után kell 50 százalékot fizetnie, egyedüliként a hazai médiapiacon.
Az RTL Klub ugyan tagadja, hogy tudatosan lettek volna kritikusabbak, társadalmi problémák iránt fogékonyabbak hírműsoraik, de nyár óta érezhetően keményebben foglalkoznak kormánypárti politikusok és családtagjaik vagyonosodásával, főképp a második blokkban, fél héttől kezdődően.
Megvizsgáltuk, miképp alakult a 2014-es év nézettségi szempontból a Híradónak: kiderült, hogy június óta fokozatosan erősödött, zárkózott fel a Tényekhez, novemberben utolérte, decemberben pedig meg is előzte teljes lakosságban (a kereskedelmileg fontos 18-49-ben is végbement ez a folyamat, már korábban is).
Az alábbi grafikonon az látszik, hogy – miközben az RTL és a TV2 1-1 millió embert informál este hat és hét között – az M1 esti hírműsora 400 ezer néző alatt maradt novemberben és decemberben. De ez márciustól változni fog, hiszen története legnagyobb átalakulásán esik át a Magyar Televízió: az M1 hírtévé lesz, a szórakoztató tartalmak, filmek, sorozatok átmennek a Duna TV-re. Erről itt írtunk korábban.