A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Mindenkit kinyírt az RTL Klub

Barátok közt
Vágólapra másolva!
Saját célcsoportjában, a 18-49-es korosztályban tartolt a főműsoridőben az RTL Klub, a TV2-re több mint 13 százalékpontot rávert. Január 22-i nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban hasított este az RTL Klub, a Barátok közt pedig a nap legnézettebb műsora lett 470 ezer ilyen korú nézővel - a napi sorozat egyik alapszereplője, Rékasi Károly így vidáman utazik felfelé. Vele tart Arnold Schwarzenegger is, a főműsoridőben ugyanis egyedül a Film+ ért egy időre az RTL nyomába a Végképp eltörölni-vel.

Az Éjjel-nappal Budapest jól elhúzott a Jóban Rosszban-tól, ezért a TV2 producere piros nyilat kap - csak épp név szerint nem tudjuk őt beazonosítani. Nagy Tamás Grande távozása után Felhős György, az addigi line producer lépett elő megbízott producerré, a Jóban Rosszban 10. születésnapján viszont csak a TV2 ügyvezető igazgatói, Yvonne Dederick és Simon Zsolt, valamint György Bence program- és hírigazgató beszéltek. Az RTL ezzel szemben egyből helyettesítette a Barátok közt-től távozó Kalamár Tamást, az új producer, Rozgonyi Ádám már interjút is adott az Origónak.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A fenti grafikonon jól látszik az RTL Klub esti egyeduralma - a TV2 csak a Tények-kel tudta befogni egy időre, de a hírműsor így is csak a nap ötödik legnézettebb produkciója lett 18-49-ben, előtte négy RTL-es műsor áll, a Barátok közt-ön kívül a Fókusz, a Miami helyszínelők és az Éjjel-nappal Budapest. Nagyjából fél óráig a Film+ volt a második legmagasabb arányban nézett csatorna, egy ponton össze is ér a görbéje az RTL Klubéval. Az est végére a Cool is megélénkült kicsit, itt a Hazudj, ha tudsz! ment 23 óra után.

A 19-től 23 óráig tartó főműsoridőben az RTL Klub a célcsoportjában kegyetlenül rávert legfőbb riválisára: a két csatorna között a különbség 13,1 százalékpont, ami akár önmagában megfelelne egy napi átlagos közönségaránynak is - az ugyanis a 18-49-es csoportban az RTL-nél 14,2, a TV2-nél pedig 10 százalék volt január 22-én.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!