A német krimisorozatokra lehet számítani
![Cobra 11](https://cdn.origo.hu/2023/12/V-4W3bfmE3hStBWmxqrFtmgP4ANZDC4qYa73WgLYEuU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE5YjA5ODJhZjFjMjRkNDBhZGFjZDk4YjNkNzViODc5.webp)
A ma vizsgált teljes lakosságban a Tények 27,3 százalékkal a főműsoridő legmagasabb közönségarányát hozta, és 1 milló 87 ezer nézővel a második legnézettebb produkció lett a Barátok közt után. Várkonyi Andrea ezért megy felfele a Médialiftben, a Cobra 11 főszereplőjével, Erdogan Atalayjal karöltve, a német krimisorozat ugyanis - a Medicopter 117-tel együtt - nagyjából két óráig a második legnépszerűbb csatornává tette a Coolt a délutáni műsorsávban. Jegyes-Tóth Kriszta és Az Este viszont kis mértékben érdekelte csak a nézőket, 2,2 százalékos közönségaránnyal zárt.
A délutáni közönségarányt ábrázoló grafikonból kitűnik, hogy a napszakot a TV2 uralta, csak az M1 tudott fölé menni a déli híradóval és a Charlie - Majom a családban című sorozattal. Az esti közönségaránynál látszik, hogy az RTL Klub csak a Tények végeztével vette át a vezetést, az M1 pedig a Híradó este végéig tartotta magát - addig a harmadik legnézettebb csatorna volt, utána a Cool vette át ezt a pozíciót.
Mutatjuk a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornákat, ahol látható, hogy a TV2 1,6 százalékponttal az RTL Klub fölé ment. A harmadik helyet az M1 szerezte meg, amelyet az idősek néznek nagyobb arányban, a 18-59-es korcsoportban csak ötödik, a 18 és 49 év közöttiek körében pedig - az M2-vel holtversenyben - nyolcadik lett. A teljes lakosságban az M2-t ugyanolyan arányban nézték, mint az RTL II-t, és hajszálnyi a különbség a Duna TV és a Viasat3 között is.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.