Mai Médialiftünkben szigorúak voltunk, és két piros nyilat osztottunk ki: az egyiket az RTL Klub frissen leváltott vezérigazgatója, Dirk Gerkens kapta – az ügyről itt és itt írtunk tegnap, a volt RTL-vezér, aki hét évig a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiség volt, csak az Origónak nyilatkozott. A másik Kasza Tibié, aki TV2-es show-jával nem fogta meg túlságosan a nézőket, a Castle-től 10,1 százalékponttal kapott ki a ma vizsgált 18–59-es célcsoportban.
A korosztályban az este legmagasabb közönségarányát az RTL Klub Híradó-ja hozta, a legnézettebb produkció azonban a Fókusz volt, 511 ezer 18 és 59 év közötti néző figyelte – a műsort vezető Barabás Éva ezért tart felfelé a Médialiftben.
Az alábbi grafikon az esti közönségarány alakulását mutatja, itt látható, hogy a Kasza! idején a TV2 már a Coollal birkózott, ahol a Dr. Csont, majd a New York-i helyszínelők aktuális epizódja ment. A Film+ az est végére lódult meg a Halálos célpont című akciófilmmel, 23.35 körül egy időre a legnépszerűbb csatornává vált, a film 9,2 százalékos közönségaránnyal zárt a 18–59-es korosztályban.
Oszlopdiagramon mutatjuk a tíz legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornát is. A napot az RTL Klub nyerte, amely a 18–49-es célcsoportban is megelőzte riválisait – a teljes lakosságban azonban a TV2 zárt az élen, 15,2 százalékot ért el az RTL 14,5 százalékával szemben. Míg a teljes lakosságban az M1 a harmadik helyen végzett, addig a ma vizsgált korosztályban a Cool és a Film+ is megelőzte, ami nem meglepetés, hiszen a közmédiát hagyományosan az idősebb korosztály preferálja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.