A 18 és 49 év közöttiek körében az Aktív igen jól teljesített délután, 13,8 százalékos közönségaránnyal simán nyerte az idősávját, amint az a napszakos eredményeket mutató grafikonon is látszik. A műsort vezető Váczi Gergő ezért kapta meg a zöld nyilat, David Hasselhoff-fal együtt, aki pedig a Baywatch és a Knight Rider főszereplőjeként tette a Coolt egy időre a délelőtti sáv legnépszerűbb csatornájává.
Az estét egyértelműen az RTL Klub vitte, ezt a következő grafikon ábrázolja. A TV2 főműsora, az Éden Hotel továbbra sem bír a Barátok közt-tel, a vizsgált korosztályban a napi sorozat valamivel több mint 10 százalékpontot rávert – 22,4-et ért el 12-vel szemben, Berki Krisztián ezért tart lefelé a Médialiftben.
Az Éden Hotel után a TV2 még több nézőt elveszített, ebben az időszakban már a Cool és a Film+ is fölé tudott menni: előbbit a Csúcshatás, utóbbit A vér utcái tette egy időre a második legnépszerűbb csatornává, mindkét produkció végül 7,1 százalékos közönségaránnyal zárt.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb közönségarányt érte el a 18–49-es célcsoportban kiemelten fontos főműsoridőben, vagyis a 19 és 23 óra közötti sávban. Az RTL Klub kis híján 11 százalékponttal előzte meg a legfőbb riválisát, de az egész napot tekintve is nyert, 15,2 százalékkal a 11-gyel szemben. A 18 és 59 év közöttiek körében 2,9, a teljes lakosságban pedig 1 százalékpont volt a különbség, szintúgy az RTL Klub javára.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.