4,7 százalékos közönségaránnyal ment vasárnap a hírtévévé alakult M1, amelyet korábban 6-7 százalék nézett naponta – legalábbis a heti átlag szerint – a teljes lakosságban. A 4,7-tel amúgy valószínűleg ki is egyezne az MTVA hosszabb távon, mert a hírtelevíziók jellemzően 1-2 százalékos közönségarányt tudnak elérni Európában. A tendencia azonban, miszerint főleg idősebbek nézik a közmédiát, nem fordult meg, ugyanis a 18–49-es kereskedelmi célcsoportban csak 2,1 százalékkal futott a nemzeti hírtévé.
Az M1 teljes lakosságban vasárnaponként 5-5,2 százalék körül teljesített az elmúlt hetekben, 5,1 volt az elmúlt négy hét átlaga, ehhez képest csak kis esés a 4,7, amit a nemzeti ünnepen hozott az új hírtévé. Persze sokakat az új iránti kíváncsiság vitt oda, így továbbra is kérdés, mi lesz egy hírszegény, unalmas hétköznapon.
A közmédia szórakoztató és sporttartalmai ugyanakkor a Duna TV-re kerültek, amely profitált is ebből. Március 15-én, egész napot vizsgálva sikerült 7,9 százalékot elérnie, tehát a régi Duna TV-nézők maradtak, és melléjük csapódott sok olyan tévéző, akit a Forma-1, a Magyarország szeretlek vagy az amúgy szórakoztató és igényes Kossuthkifli érdekelt.
A Duna TV az elmúlt vasárnapokon 3,6 százalékkal futott teljes lakosságban, a közel 8 százalék, amit március 15-én hozott, igen jó. A fiatalabb nézők is megjelentek, nyilván a Forma-1-es futam vonzotta őket: az új "nemzeti főadó" 5,9 százalékot ért el a 18–49-es korosztálynál.
Az M1 bemutatkozása azonban nem csak számokkal mérhető, számos újságcikk foglalkozott azzal, hogy technikai és emberi hibák nehezítették a műsorfolyam élvezetét. Sok hanghiba, kapcsolási hiba volt, és egy adott ponton el is sötétült a képernyő a kapkodás következtében.
"Csak az nem hibázik, aki nem tesz semmit. Fel voltam készülve arra, hogy apróbb hibáinkat felnagyítják majd, de ez azért van, mert súlya van annak, amit csinálunk, szem előtt vagyunk, néznek bennünket. Az első nap számlájára lehet írni a hibákat, de ezek ugyanúgy megvannak az internetes portáloknál is, csak azok nem kapnak nagy publicitást. Talán lehet, hogy mi érdekesebbek vagyunk. A kollégáim is érzik ennek a súlyát, és még jobban összpontosítanak majd" – mondta az Origónak Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgatója.