Már most is „harcosabb-karcosabb" a Népszabadság, mint korábban volt, érezhető az új főszerkesztő munkája – vélte Mihók Attila, a Mediaworks vezérigazgatója az Evolution konferencia első napján tartott panelbeszélgetés során.
Mint a jelenlévőknek elmondta, már többször le kellett fordíttatni cikkeket, és el kellett küldeni a külföldi tulajdonosnak, és több ízben kapott már itthonról dühös telefonokat a tartalom miatt.
2014 nyara óta Murányi Marcell a Népszabadság főszerkesztője, aki 2006-tól a Blikk-csoport főszerkesztője volt.
Mihók úgy látja, hogy egy női magazinnak praktikus kétévente megújulnia, egy napilapnak pedig három-ötévente változtatnia, így semmi különös nincs a Népszabadság frissítésében. Nem gondolja, hogy a nyomtatott sajtónak befellegzett volna. „Az online sajtó érdeke leírni, hogy a nyomtatott sajtó döglődik. Amiből mi igen sok pénzt csinálunk, az a print. Akinek halálhírét keltik... így szeretnék én haldokolni 15 évig" – mondta.
Mihók szerint nem is baj, ha az az általános vélekedés, hogy a nyomtatot sajtó a végnapjait éli, mert print lapok konszolidációjakor, eladásakor nem tolonganak a vevők, ami nekik épp jó.
A cégvezető arról is beszélt, hogy valóban vannak lapok, amelyek példányszáma csökken, de másoké meg nő. „És sokan elfelejtik, hogy öt év alatt egyes lapok ára a duplájára ment fel, tehát profitot termelnek. A megyei lapokban pedig kis, lokális cégek hirdetnek nagyszámban, mert tudják, hogy a leghatékonyabbak" – tette hozzá.