Mai médialiftünkben a XXI. század egyik riportere, Veress Kriszta és a Magánnyomozók főszereplője, Darkó Gábor utazik felfelé. Az RTL Klub múltidéző műsora a 18 és 59 év közöttiek körében megnyerte az idősávját, a Kasza! hiába küzdött ellene, csupán 9,4 százalékos közönségarányt ért el, szemben a rivális produkció 16 százalékával.
A Magánnyomozók a délutáni műsorsávban igen stabil, március 31-én éppen 15 százalékos közönségarányt hozott a TV2-nek a vizsgált korcsoportban. A Duna TV kívánságműsora, az Önök kérték azonban jobbára a nyugdíjasokat érdekli: amíg a teljes lakosságban 6,1 százalékkal zárt, addig az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csak 2,7 százaléka figyelte – a műsor házigazdája, Bényi Ildikó ezért kapott ma piros nyilat. Mindez kitűnik az alábbi grafikonokból is:
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a 18–59-es korosztályban a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A célcsoportot elsősorban a TV2 preferálja, de a maga 12,6 százalékával így is elmaradt az RTL Klub 14,4 százalékától – a teljes lakosságban viszont nyerni tudott, 15,2-vel zárt, míg az RTL 14,1-gyel. A nemzeti főadóvá előlépett Duna TV a Viasat3-mal hozott ugyanolyan közönségarányt, miközben a Comedy Central egy hajszállal megelőzte az M2-t.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.