Van-e értelme okostelefon nélkül tévét nézni? Lehet-e újságot csak digitálisan kiadni? Mi a kapcsolat a Facebook és a rádiózás között? Mire kattan rá az Y és a Z generáció? Többek között ilyen kérdésekre keresi a választ a 2015. május 12-13. között a Media Hungary konferencia. Az esemény több mint 200 hazai és külföldi szakértő segítségével világít rá a média- és reklámipar legfontosabb aktualitásaira.
Kiemelt téma lesz, hogy a magyar médiapiac kezd magához térni a 2008-ban elharapódzó gazdasági válság által okozott sokkból. Az elmúlt néhány évben a digitális forradalom azonban teljesen átírta a játékszabályokat. A reklámbevételek elkezdtek nőni, azonban az internet és az okoseszközök a hirdetések mérhetőségének és hatékonyságának soha nem látott lehetőségeit teremtették meg. A hagyományos televíziók, újságok és rádiók közül így csak azok élhetik túl az átrendeződést, amelyek integráltan használják az újgenerációs eszközöket.
Téma lesz továbbá a klasszikus tévénézést – főleg egyelőre a fiatalok körében – egyre inkább felváltó „on demand" tartalomfogyasztás, vagyis, hogy az interneten keresztül okostévén, telefonon vagy tableten bárhol és bármikor megnézhetjük kedvenc műsorainkat, sorozatainkat vagy filmjeinket. A másik nagyon fontos irány a „second screen" (második képernyő) terjedése. Ez azt jelenti, hogy tévénézéskor egyre inkább jellemző egy második eszköz – jellemzően okostelefon, vagy tablet párhuzamos használata. A hagyományos televizióknak erre a jelenségre reagálniuk kell. A téma kapcsán a két legnagyobb hazai kereskedelmi televízió az RTL Klub és a TV2 , illetve a több tematikus csatornát üzemeltető (pl. MTV, Comedy Central, VIVA) Viacom is beszámol tapasztalatairól.
Deutsch Tamás is feltűnik
A konferencia keretében a legnagyobb hazai lapkiadók beszélnek majd arról, hogy egy kiadvány nyomtatott és online verziója között milyen tartalmi és üzleti konvergenciák építhetők fel. A szekció keretében Deutsch Tamás, az internetről szóló nemzeti konzultációért felelős miniszteri biztos is részt vesz.
Sebestyén Balázs, Bochkor Gábor is elmegy
A rádióhallgatási szokásokra is alaposan rányomja a bélyegét az online technológiák és a közösségi média evolúciója. A Media Hungary egy külön szekció keretében vizsgálja a rádiózás jelenét és jövőjét. Az előadók között megtaláljuk a hazai közszolgálati és legnagyobb kereskedelmi rádiók képviselőit. Szó lesz a Facebook és a rádió közötti kapcsolatról, vagy az egyre inkább hódító podcast felhasználási lehetőségeiről. De olyan műsorvezetők is megosztják műhelytitkaikat, illetve gondolataikat a médium jövőjéről, mint Sebestyén Balázs, vagy Bochkor Gábor.
Részletes információk a konferenciáról és regisztráció: www.mediahungary.hu