Kevesebbet tévézünk, mint tavaly ilyenkor

tévé, tévézés, néző, tv, televízió
Vágólapra másolva!
Megjelent a Nielsen Közönségmérés első negyedévi tévépiaci körképe, amely szerint a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 7 percet töltött a tévékészülékek előtt – 4 perccel kevesebbet, mint egy éve ugyanebben az időszakban. 
Vágólapra másolva!

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2015-ben a januártól márciusig tartó időszakban a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 7 percet töltött tévézéssel, ami 4 perccel kevesebb a 2014 első negyedévében mért adatnál. Az alábbi diagramon látható, hogy a tévé előtt töltött idő nemcsak a teljes lakosságban, de minden más korcsoportnál is csökkent, a legnagyobb mértékben a gyerekeknél, vagyis a 4 és 17 év közöttiek körében, ahol 9 perc az eltérés.

A gyerekeknél figyelhető meg a legnagyobb csökkenés Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az időeltolásos tévénézés nálunk még gyerekcipőben jár, ezt mutatják a Nielsen friss adatai is, hiszen az erre irányuló kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének csupán egy százalékát, azaz átlagosan 3,1 percet fordított eltolt televíziós tartalom fogyasztására.

A mérésből az is kiderül, hogy a tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában, miközben a közszolgálati és országos kereskedelmi csatornák részesedése kis mértékben csökkent – az RTL Klub és a TV2 együtt azonban még így is magasabb közönségarányt ér el, mint az általános szórakoztató csatornák összesen. Mutatjuk a pontos számokat is.

Jobban érdeklődünk a szórakoztató csatornák után, mint tavaly ilyenkor Forrás: Nielsen Közönségmérés

A Nielsen azt is vizsgálta, hogy az egyes műsortípusok esetében hogyan alakult a sugárzási idő és a műsorfogyasztásból való részesedés, ami sokszor erősen eltért. A vizsgált időszakban a mozifilmek műsoridőből való részesedése például 11 százalékos volt, miközben a műsorfogyasztásnak 17 százalékát tették ki. A sugárzáshoz képest több mint háromszoros arányban fogyasztották a "hírek, aktuálpolitika, gazdaság" tematikájú műsorokat, és ez az arány majdnem kétszeres volt az "információs" műsortípusok esetében is, ahogy az alább is látható.

Nagyobb arányban fogyasztjuk a filmeket, mint ahogyan adják azokat Forrás: Nielsen Közönségmérés

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!