Az első nap eseményeiről itt olvashat.
9.00. A Media Hungary ismert arról, hogy korrekt bulik is vannak. Kedd este Péterfy Bori adott fergeteges koncertet, egy férfit le is vetkőztetett a színpadon a nagy őrületben. Sokan hajnalig emelgették a poharakat és ropták a táncot, ennek megfelelően a reggel kissé szellős.
9.10. Páran kávéval próbálnak magukhoz térni, de a többség még gyűrött arccal néz a tükörbe a szállodai szobájában.
9.30. Hajós András nyitotta volna a B terem mai programját, de reggel lemondta, nyilván nyomós indokkal. Szily Nóra menti ki, elmesélve egy sztorit arról, milyen kedves volt Hajós egyszer a nőkkel. (A B teremben a nők és a média a téma.)
9.55. Réz Anna és Gát Anna beszélget a női szerepekről, kedves humorral.
10.00. Sas István reklámguru 1940-ig megy vissza, kiderül, hogy már akkor is nőkkel adtak el terméket, így sört és cigarettát is.
A nők mindig egyfajta istennők, gyönyörűen ábrázolva" - fejtegette.
10.16. „Nehéz a marketingnek a nők felé fordulnia, mert minden nőnek négy énje van. Négy kemény ellenfél, és minden vásárlási döntésnél ezek összecsapnak. Milyen vagyok, milyen szereznék lenni? Milyennek látnak? Ezek a kérdések” – magyarázza Sas István. Kimutatások szerint a család és a biztonság igen fontos a nőknek, kamatozó kincstárjegyet és OTP-kölcsönt is velük reklámoznak, emelte ki előadásában.
10.30. Stodulka Péter (TV2) a Rising Start dicséri, szerinte ennyi embert Magyarországon applikációval még nem sikerült elérni. 17 millió szavazat érkezett, 512 ezer regisztrált felhasználó volt, 1,2 millió like jött a Facebookon. Utóbbi „klasszikus módon” használták, a Rising Star oldala mellett minden versenyző és zsűritag is kapott egyet, összesen húsz FB-oldal szolgálta a TV2 show-ját.
10.37.
Imádták a nézők, hogy a Facebook-fotójuk megjelent a tévéműsorban.
Egy adásban legfeljebb ötezer arc tűnt fel a Rising Starban, akadtak, akik panaszkodtak miatta – derült ki a TV2-es előadásból.
10.40. Ördög Nóra ruhája folyton téma volt a Rising Star alatt, cikkek sora foglalkozott vele, úgyhogy a TV2 megszavazatta a nézőket, mely ruhát vegye fel. Stodulka szerint ez is sikeres volt, hiszen több tízezer voks érkezett, azaz bevonta a tévézőt a műsorba.
10.45. "2013-ban 1495 féle fogyasztói magazin jelent meg Magyarországon, ami világviszonylatban is nagy szám. A nőknek szóló újságok főszerkesztői mind nők, akik női szemmel állítják össze a tartalmakat" - hangzott el Lipták Tímea előadásában. A Centrál Médiacsoport képviselője szerint nem kell temetni a magazinpiacot, a magazinok közel állnak az olvasókhoz, a hirdetések pedig hatékonyak.
A női magazinok trendjeiről szóló fórumon épp arról van szó, hogy a lapokban a témák semmit nem változtak az elmúlt tíz-tizenöt évben. Bár a fogyasztói szokások megújultak, a tematikus lapokban továbbra is a gyereknevelés, a divat, a lakberendezés és a főzés kap helyet.
10.51. Celebek, politikusok, együttesek Facebook-oldalai a követők 30-40 százalékánál jelenik meg, az üzleti oldalak viszont csak a korábbi követők 2 százalékánál jelenik meg – derült ki Joanelli Tamás (BeSocial) előadásából. Egy cég rajongói oldalán lévők mindössze 1 százalékát adja a teljes eladásnak. FB-bejegyzéseket sok pénzzel lehet hirdetni, de ugyanannyira fontos, hogy saját tartalom legyen, ne innen-onnan összelopott – tette hozzá.
10.53. D. Tóth Kriszta szerint ő sokkal közelebb van saját „márkájához”, mint korábban, amikor a tévénél dolgozott.
Amikor eljöttem a televíziótól, pár nap alatt nőtt tízezerrel a Facebook-követőim száma.
Én sem hittem volna, de vannak hardcore D. Tóth Kriszta-fanok. Most 74 ezernél tartok, úgy, hogy nem reklámoztam az oldalt, nem vettem like-okat, és tényleg csak morzsákat osztok meg az életemből. Ha egy kép, egy írás, egy zene jön tőlem, két személyes mondattal, arra is jól reagál a közönség. Fő, hogy hiteles legyek” – fejtegette.
11.06. „Megszűnt a tévés munkám, de a közléskényszerem nem. Tárgyaltam, kaptam ajánlatokat, máshol is kiélhettem volna ezt az igényemet. A regényírás mellett szerette volna valami személyeset is. De nem zárok ki semmit, húsz év rutin után” – mondta D. Tóth Kriszta.
11.17. D. Tóth Kriszta szereti a smink nélküli fotóit, amelyeket a Facebookra tesz.
Ez vagyok én, ezt gondolom, és nem kérek érte elnézést”
– mondta. Nem vetkőzne fehérneműre, ez neki nem fér bele, de szerinte a Liptai Claudia-képek ízlésesek voltak. „Pénzt keresnek ezzel, lelkük rajta. Én nem tenném” – magyarázta.
11.18. Kriszta meglepődött Kasza Tibi like-olói számán, amúgy nincs ideje arra, hogy a többi magyar tévés, celeb, sztár hol tart. Elmesélte, hogy másnak is fontos a követőek száma, Liptaival tegnap találkozott D. Tóth, és a TV2 ismert arca lelkesen mesélte, hogy már majdnem 100 ezer követőnél tart.
11.33. 4,4 millió magyar elérhető már a Facebookon - derült ki Jankovits Ádám előadásából. Csak mobilon 3 millió, ez sem kevés.
11.43. Dunai András (Central Digital Media) szerint nagyon hosszú ideje dolgoznak azon, hogy a Hír24 márka egyre erősebb legyen. Sok követőjük van a FB-on, ezzel a tartalomdisztribúciós platformmal jó eredményeket érnek el.
Nehéz és egyszerű ezt elérni. Rengeteget kell dolgozni”
– jegyezte meg. A címoldalak szerepe változóban van, a legtöbb hazai hírsite-okhoz hasonlóan ők is megduplázták a napi postok számát, ami eléri a napi negyvenet. „Több olyan posztunk volt, ami az egymilliós elérést közelítette. Nagyon pörög a piac, és a Facebook támogatja a kiadókat” – hangzott el az előadásán. 800 posztot láthat egy Hír24-követő egy hónap alatt.
12.00. A Facebook 1,44 milliárd felhasználónál jár havonta, a YouTube-ra havonta bő egymilliárd ember megy. 300 millió fölött van a Twitter és az Instagram. Utóbbiak magyarországi hirdetési kampányra csak mérsékelten alkalmasak – hangozott el Kéri Gábor előadásán.
12.30. Rendben volt a marhapörkölt, egy idióta viszont felpörgetett motorral, nagy zajjal száguld el a csendes, siófoki utcán.
13.10. Le a kalappal a sorozatírók előtt – jegyezte meg Gémes Ádám előadásában. Arról értekezik, milyen nehéz a humort alkalmazni a céges kommunikációban. „Ha valaki megtalálja a stílusát, és azon belül tud mozogni, akkor a humor bármilyen formája megengedett” – mondta. A Comedy Central és a South Park példáján keresztül mutatja be, milyen humoros ötetek vannak, milyen új termékek jönnek létre ezek során.
13.20. "Az a baj a legtöbb főzőműsorral, hogy hiányzik belőlük a pornó. Mi a gasztrovideoinkban megmutatjuk közelről, hogyan vágjuk a hagymát és hogy szeljük a húst" - mondta el Fördős Zé.
A gasztroblogger ma már két tévéműsorral is képernyőn van,
két és fél éve még csak vágytak rá testvérével, hogy valaki felfedezi őket. Előadásában mesélt a kezdetekről, mikor kézikamerával forgattak a kertben. Úgy véli, fillérekből is ki lehet hozni menő dolgokat, erre jó példa a Szárnyas Ìzvadász.
13.22. Nem kell mindig viccesnek lenned, de szellemes, ötletes és eredeti lehetsz. A lényeg, hogy nyomot hagyj - ez volt Gémes előadásának esszenciája.
13.25. Mádai Viven arról mesél a blog szekcióban, hogy depressziós volt szülés után, komoly pénzeket fizetett azért, hogy beszélni tudjon róla. Az egykori tévés rendszeresen posztol, túl sok követője még nincs, de a tagok aktívak. "Az anyukák szeretnek itt beszélgetni, barátnős klubként működünk" - mondja.
13:27. Megváltoztatta Simicska Lajos a magyar nyelvet? - tette fel a kérdést Baló György. Gyengébbek kedvéért, a geci szóra gondolt.
13.34. „Hogy egy bugris földtulajdonos elgecizi magát, az kutya fasza ahhoz képest, ami a Parlamentben megy” – jegyezte meg Erdélyi Zsolt Superman, aki szerint a picsa és a geci szavak közt nincs igazán különbség. Szerinte nem változott meg a sajtónyelv, csak az volt érdekes benne, ki mondta kinek. Az eufemizmusok sokkal aljasabbak – mondja. Baló azon bánkódik, hogy az újság nyelve a kommentek színvonalához kezd hasonlítani.
13.40. „Nem fenyegető veszély, hogy nálunk elszabadulnának szerzők. Hogy én mit tartok megjelentethetőnek? Gyakorlatilag mindent” – jelezte Uj Péter. Szerinte vannak olyan szerzők, akiknél máshol vannak a korlátok, de mindenben a célt kell keresni: milyen célból íródott a cikk.
13.44. „Egy szabad piacon vagyunk, minden márka eldöntheti, hogy decens, disztingvált, trágár vagy ventillátorba szaró márka akar lenni. A trágárság befogadása olvasói szemmel egyfajta szabadságérzetet biztosít, ez nem rossz a médiának” – vélekedett Erdélyi.
13.50. „Vannak már olyan hirdetők, akiket az sem zavar, ha Tóta beleszarik egy zongorába, és még paskolja is egy vietnami papuccsal. Szart, szappant, szalámit lehet hirdetni olyan műsorokban, amelyben ott a magyar King Kong” – emelkedett szólásra Erdélyi, aki Berkire gondolhatott. Szerinte téves elképzelés, hogy a reklámozó megriad egy trágár műsorkörnyezettől.
14.00. „Megváltozott a tartalom, a kultúra, ezt mindenkinek tudomásul kell vennie. Ma a kreativitás egyik eszköze, hogy rondán beszélek és csöcsös nőt mutatok” – elmélkedett Erdélyi. Baló szerint sokszor van olyan, hogy valaki vagy valami miatt kivonul egy szponzor. Superman szerint a „King Kong Show” vagy a „Le a bugyit, be a kukit” műsorban (tehát az Éden Hotelben) történtek miatt közleményt kiadott Vodafone ügyesen csinálta PR-szempontból, ugyanakkor nem állíthatja le valóban a hirdetéseit, mert ez sokba kerülne neki.
14.01. „Mi a Dallason szocializálódtunk, de itt a Trónok harca van. Ha sokat mosolyogsz, akkor le leszel szúrva, baszd meg. Bobby meddig élne a Trónok harcában? Az első részben meghalna!” - okoz derültséget Superman.
14.02. Baló nagy diffrenciát lát a kommentek és az Éjjel-nappal Budapest között - szerinte utóbbi legalább megpróbál határok közt maradni. Ezzel vége is a beszélgetésnek.