Idén nyolcadik éve összesíti a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit a Marketing & Média kommunikációs szaklap. A „Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" összeállításba idén tíz új szereplő került be, közülük három rögtön az első tízben debütált.
A top 50-be került szakemberek által képviselt szektorok aránya a tavalyihoz hasonlóan alakult, azaz továbbra is a médiavállalatok adják a ranglista 58 százalékát. Növekedett némileg a média- és reklámügynökségek aránya (22-ről 24 százalékra), de ők az utóbbi években egyre hátrébb csúsztak a listán. A telekommunikációs vállalatokat képviselő szakemberek aránya 12-ről 8 százalékra csökkent, igaz, hirdetői szektorként még mindig az ő képviselőik jelennek meg legtöbben a Top 50-ben.
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban, első tíz helyezett:
1. Vidus Gabriella - RTL Magyarország, R-time
2. Bayer József - Ringier Axel Springer
3. Varga Zoltán - Central Médiacsoport
4. Habony Árpád - Modern Media Group
5. Kolosi Péter - RTL Magyarország
6. Mihók Attila - Mediaworks
7. Andreas Rudas - RTL Group
8. Christopher Mattheisen - Magyar Telekom
9. Simicska Lajos - Mahir, Hung-Ister, Publimont
10. Simon Zsolt - TV2
Az első tíz helyezett
2008 óta idén először változott a listavezető személye a rangsorban. A távozó Dirk Gerkens helyére Vidus Gabriella, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója, az R-Time ügyvezetője került. A legmagasabb árbevételű hazai médiavállalatot Kolosi Péter programigazgató, valamint Andreas Rudas megbízott vezérigazgató is képviseli az élmezőnyben.
A Ringier Axel Springer vezérigazgatója, Bayer József másodikként végzett a tavalyi negyedik helyről előreugorva, őt Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója követi, aki a harmadik helyen debütált a listán. Miközben Simon Zsolt, a TV2 társtulajdonos-ügyvezető igazgatója visszacsúszott a tizedik helyre a tavalyi harmadikról, a TV2-s szereplők száma összességében növekedett, hiszen Yvonne Dederick társtulajdonos-ügyvezető igazgató mellett az idei Top 50-be bekerült Csikesz Erika értékesítési igazgató is. Idén először szerepel a listán, és rögtön a negyedik helyre érkezett viszont Habony Árpád, a Modern Media Group vezetője, míg a tavalyi második Simicska Lajos most a kilencedik a lap listáján..
Nagy távozók
Nem Dirk Gerkens az egyetlen, aki a 2008 óta készített rangsorban minden alkalommal szerepelt, idén pedig már nincs a listán (korábban itt nyilatkozott az Origónak). Szabó György több mint húsz éven át vezette a Sanoma Média Budapestet valamint annak jogelődjeit, és szintén szerepelt az eddigi összes Top 50-es rangsorban, de a cégcsoport eladása után távozott a vállalattól, így a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorából is.
Mostanáig szintén az összes eddigi listán helyet kapott Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese, aki tavaly ősszel a cég bécsi irodájában folytatta pályafutását, így már ő sem szerepel az idei Top 50-ben.
Új szereplők, visszatérők
2015-ben a 21. helyen debütált a listán Nobilis Márton, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) elnöke, aki a következő időszakban 25 milliárd forintnyi állami reklámköltés felett őrködik. Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t is működtető Schibsted ügyvezető igazgatója a 30. helyen, Csikesz Erika pedig, akit tavaly év elején neveztek ki a TV2 csoport értékesítési igazgatójává, a 43. helyen került a listára.
Szintén a Top 50-be került idén Hanák Tamás, aki a Mediaworksnél a komplett napilapüzletágért felelős, valamint visszatért Szauer Péter, a HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója, aki utoljára a 2012-es összeállításban szerepelt.