A Barátok közt 258 ezer nézővel többet szállított, mint a nézettségi lista második helyezettje, emellett pedig az este legmagasabb közönségarányával zárt, az éppen tévézők 25,2 százaléka figyelte – egyik szereplőjének, Tihanyi Tóth Csabának emiatt jár a zöld nyíl, ő a mai Médialift egyetlen felfelé tartó utasa.
A Jóbarátokat ma már alig nézi valaki, a Viasat3-nak az este legalacsonyabb közönségarányát hozta a két epizód egyike,
csupán 0,9 százalékot tudott elérni. A TV2 is egyelőre hiába próbálkozik az Irigy Hónaljmirigy-show-val, a műsor első felében a Duna TV, utána pedig a Cool került fölébe. Mutatjuk mindezt grafikonon is:
Alább látja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.
Az RTL Klub csak 0,4 százalékponttal előzte meg a TV2-t, miközben a Cool és a Duna TV döntetlent játszott.
A tízes lista végén a közmédia három csatornája található, az M1 2,4, a Duna World 2,3, az M2 pedig 2 százalékos közönségaránnyal zárta a napot.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.