Mai Médialiftünkben felfelé tart Gönczi Gábor, miután a Fókusz simán nyerte az idősávját, az Éjjel-nappal Budapest-tel együtt az este legmagasabb közönségarányával, 24,6 százalékkal zárt.
Az ötven év alattiaknál menő a Comedy Central
is, amely a negyedik legnépszerűbb csatorna lett. Itt a legnagyobb arányban az Archer-t nézték, a vizsgált célcsoport éppen tévéző tagjainak 8,8 százaléka figyelte, a címbeli ügynök így Gönczivel tart.
A Duna TV A hegyi doktor után zuhant meg, a német sorozat 5,7 százalékos közönségarányával szemben a Szívek doktora már csak 2,8 százalékot tudott elérni – főszereplőjét, Rachel Bilsont nem a külseje alapján értékeltük, ezért kaphatott piros nyilat. Mutatjuk a grafikont:
Alább látja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot az RTL Klub nyerte, de látható az is, hogy a Comedy Central milyen jól teljesített, szépen beékelődött a Cool és a Film+ közé.
A Duna TV 2,8 százaléka csak a hetedik helyre volt elég,
miközben a közmédia két másik csatornája, az M2 és az M1 a tízes lista végén kullog, előbbi az AXN-nel holtversenyben.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.