Ma Médialiftünkben felfelé tart Eddie Murphy, aki a Beverly Hills-i zsaru 2-vel késő estére a legnépszerűbb csatornává tette a TV2-t, a film a tíz legnézettebb műsor közé is bekerült nyolcadikként, a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban 132 ezren figyelték.
Az ötven év alattiakat a Jurassic Park is lekötötte,
az azt adó Paramount Channel szokatlan módon a főműsoridőben legmagasabb közönségarányt szállító tíz csatorna között is megjelent – a dinoszauruszos film 3,5 százalékkal zárt, 2,6 százalékra húzva fel a főműsoridős csatornaátlagot. A T. Rex hiába halt hát ki, tőlünk mégis megkapta a zöld nyilat.
Az RTL Klub nézettsége a késő esti Híradó után zuhant meg,
a Magyarul Balóval helyett inkább a Beverly Hills-i zsaru-ra kapcsoltak a 18–49 év közöttiek. Mutatjuk grafikonon is:
A Magyarul Balóval az RTLII-n is ment este, ott negatív rekordot állított be,
a Nielsen a korcsoportban 0,0 százalékos közönségarányt mért – összesen 221 ötven év alatti nézte, ami százalékban mérhetetlen volt. Csak összehasonlításként, az előtte futó Híradó még 18 ezer, az utána következő, újonnan indult Szelfi pedig 38 ezer fiatalt érdekelt, 68 ezer tévéző követte teljes lakosságban.
Mutatjuk azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el, illetve azokat is, amelyek a kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben teljesítettek jól – utóbbi ábrán látszik a Paramount jó teljesítménye:
Látható az is, hogy az RTL Klub előnye mennyivel magasabb főműsoridőben, a Duna TV pedig egész nap bukdácsolt, 2,1-es és 2,7-es átlaga csak a kilencedik, illetve a nyolcadik helyre volt elég. A 19 és 23 óra közötti időszakban még az M3 is jobban ment nála, ezt a Szomszédok és a Linda ismétlése húzta fel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.