A 28. héten mért nézettségi adatok alapján a Barátok közt egyik szereplője, Kiss Péter Balázs mindenképpen felfelé tart a Médialiftben, hiszen a napi sorozat megnyerte a hetet, az egyetlen műsor volt, amely a teljes lakosságban egymillió feletti nézőt tudott szállítani. Nézze meg, mely produkciók fértek még be a legjobb húszba:
A vasárnap esti közönségarány alakulását alább mutatjuk grafikonon is, itt érdekes dolog történt:
a Duna TV talált egy olyan filmet, amellyel az RTL Klubbal is versenybe tudott szállni,
rövid időszakokra fölébe is tudott kerekedni. Ez volt a Neveletlen hercegnő, amely végül 11,6 százalékos közönségaránnyal zárt, címszereplője, Anne Hathaway megkapta a zöld nyilat.
A grafikonon nem ábrázoltuk, az adatokból azonban kitűnik, hogy a Comedy Central nem nagyon pörgött vasárnap este, a legmagasabb közönségaránya is csak 3,8 százalék volt – a legalacsonyabb pedig 0,6, amit a Ne bízz a ribiben! egyik epizódja ért el.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb átlagos közönségarányt szállította a héten.
Különösebb meglepetés nem akadt, az RTL Klub nyert, a közmédia három csatornával szerepel a listán.
Az ATV egy hajszállal előzte meg a Super TV2-t, amely ugyanúgy 0,1 százalékponttal utasította maga mögé az M2-t.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.