Mai Médialiftünkben felfelé tart Gera Zoltán, miután az Európa Liga selejtezőjén a Ferencváros nyert a Go Ahead Eagles ellen, a tévés közvetítés pedig a Duna TV egyetlen olyan produkciója volt, amely be tudott kerülni a tíz legnézettebb műsor közé. A ma vizsgált, 18–49-es korosztály tagjai közül 141 ezren szurkoltak a tévé előtt, a meccs 9,2 százalékos közönségarányt hozott.
Joe Mantegna is zöld nyilat kapott, hiszen sorozata, a Gyilkos elmék idején messze az RTL Klub volt a legnépszerűbb csatorna, a krimi a késői időpont ellenére is 17 százalékos közönségaránnyal zárt. Az RTL II-n értelemszerűen nem pörögnek ennyire a műsorok,
az este legalacsonyabb közönségarányát a Tom és Jerry hozta,
az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,4 százaléka figyelte. Mutatjuk grafikonon is az este alakulását:
Alább azt a tíz csatornát látja, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub jókora fölénnyel nyerte a napot, de szépen szerepelt a Cool is, 6,8 százalékos teljesítményével kiérdemelte a harmadik helyet.
A Duna TV 4,7 százalékos közönségaránya az ötödik helyre volt elég,
a közmédia csatornái közül a nemzeti főadón kívül csak az M3 szerepel még a listán, a legvégén.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.