Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa Csemer Boglárka Boggie, annak ellenére, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál már régen véget ért. Délelőtt a Duna TV A Dal slágerei-vel így is meg tudta tartani a nézőket, bő két órán át a legnépszerűbb csatorna volt – ekkor ment a zenés válogatás is, amelyet az éppen tévézők 7,1 százaléka figyelt. Mutatjuk a grafikont:
Liptai Claudia is zöld nyilat kapott a Jóban Rosszban-beli szerepe miatt, a napi sorozat ugyanis ezúttal – néhány perctől eltekintve – az Éjjel-nappal Budapest fölött tudott maradni. A TV2 csak a széria végeztével zuhant meg, innentől kezdve az RTL Klubot nem lehetett megállítani. Nézze meg ezt is grafikonon:
Az este legalacsonyabb közönségarányát, 0,1 százalékot a Kótyagos szerelem hozta
az RTL II-n, főszereplője, Adam Sandler ezért utazik lefelé a Médialiftben.
Alább látja azokat a csatornákat is, amelyek az átlagos napi közönségarányt tekintve a legjobban szerepeltek. Az RTL Klub kereken egy százalékponttal előzte meg a TV2-t,
a közmédia csatornái közül három fért be a legjobb tízbe.
A Duna TV harmadik lett, az M1 hajszállal maradt el az ATV-től, az M3-at pedig ugyanolyan szoros versenyben a Nickelodeon szorította a tizedik helyre.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.