A nézők nagy része a TV2-vel ébredt, mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa így Dudás Ádám, miután az általa vezetett Tények reggel a nap legmagasabb közönségarányát hozta, az éppen tévézők 30,2 százaléka itt követte a híreket. A grafikonon ugyan a Mokka egyik betétjeként szerepel, a Nielsen azonban külön műsorszámként is méri, és így is jól látható a kiugrás:
Este már az RTL Klub teljesített jobban,
a Szulejmán a második legnézettebb produkció volt a Barátok közt után,
a teljes lakosságból 858 ezer ember volt kíváncsi rá. Eközben A polip, akármilyen népszerű is volt annak idején, már csak 16 ezer embert érdekelt az M3-on, 0,5 százalékos közönségaránnyal zárt – ez alapján osztottuk ki a másik két helyet a Médialiftben. Az este alakulásáról is mutatjuk a grafikont:
Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal 1,2 százalékponttal előzte meg a TV2-t, a Duna TV pedig 6,1 százalékos eredménnyel szerezte meg a harmadik helyet.
A nemzeti főadótól nem sokkal, 0,2 százalékponttal maradt le a Cool,
az M1 pedig ugyanennyivel végzett az M4 Sport előtt.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.