Vasárnap délután az M4 Sport minden más csatornát jócskán maga mögé utasított,
962 ezren követték, hogy Sebastian Vettel miként nyerte meg a 30. Magyar Nagydíjat,
így nem volt kérdés, hogy felfelé megy az Origo Médialiftben is. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult abban az időszakban a közönségarány – mintha csak a Kilimandzsáró emelkedne ki a körülötte lévő szavannákról:
Vasárnap este már az RTL Klub vitte a prímet: hihetetlen, de a Több mint testőr több mint húsz év elteltével is leköti még a nézőket, 17,1 százalékos közönségaránnyal zárt. A Mission Impossible 2-t viszont az éppen tévézőknek csupán 5,2 százaléka figyelte, a film jó részében a Duna TV fölé kúszott a Film+ is, amely A titánok haragjá-t adta. Mutatjuk ezt is grafikonon:
Alább azt láthatja, hogy melyek voltak a 30. hét legnézettebb műsorai.
A Barátok közt és a Forma-1-es futam után a Szulejmán fért még fel a dobogóra,
a Duna TV pedig csak egy produkcióval, A hegyi doktor – Újra rendel egyik epizódjával tudott beférkőzni a legjobb húsz közé.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti átlagos közönségarányt érte el.
A hetet az RTL Klub nyerte, de csak 1 százalékot tudott ráverni a TV2-re,
miközben a Duna TV és az M4 Sport közé 4,6 százalékos eredménnyel beékelődött a Cool. A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még a listán, előbbi a nyolcadik, utóbbi a tizedik helyen.
A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.