Lefelé tart Tom Ellis, a Doktor Rush című sorozattal, mert a TV2 4,3%-ot hozott, este fél 11-kor, ami iszonyatosan kevés. Mondhatjuk, hogy az epizód nézettsége elmegy egy kisebb kábeltévén, de országos csatornán roppant gyenge. Felfelé halad Kulka János, Szomszédok, az M3-nak 7,6%-ot csinált a retrosorozat 18-49-ben, de
18-59-ben még parádésabban teljesített: 8,5%-kal ment.
Összehasonlításképp ebben a korcsoportban az este hatos Híradó az M1-en 1,8%-ot tudott, a Dunán pedig 3,4%-ot.
Nem nézettsége okán került be a Sport TV a Médialiftbe: tegnap kiderült, hogy elbukta az összes magyar focit. Mint megírtuk, az OTP Bank Liga 2015/16-os szezonjának mérkőzéseit a hétvégén induló M4 Sporton láthatják a magyar futball kedvelői. Az első két nap műsoráról itt olvashat.
Ma a 18-49-es célcsoport van soron, az alábbi grafikonon látszik, hogy a reklámozóknak kedves korosztályban nincs ellenfele a Fókusznak, az Éjjel-nappal Budapestnek, a Barátok köztnek. Viszonylag jó napja volt a Duna TV-nek a Don Matteo és az FTC Európa Liga-meccse hozott sok nézőt a közmédiára. A Szelfi az RTL II-n tegnap 2,6 százalékkal zárt célcsoportban, ami jobb, mint az első hetek eredménye, de azért nem túl acélos.
Oszlopgrafikonon mutatjuk még a top 10 csatornát: az élen nincs meglepetés, öt százalék alatt végzett a Film+, a Duna, önmagához képest jól ment a SuperTV2. Az M2 18-49-ben becsúszott még tizediknek.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.