Mai Médialiftünkben felfelé tart Hans Sigl, A hegyi doktor – Újra rendel főszereplője, miután
a német sorozat az este legmagasabb közönségarányát hozta a Duna TV-nek,
a 18–59-es korosztály éppen tévéző tagjainak 9,3 százaléka figyelte. A csatorna ezután kezdett el lefelé csúszni, a következő műsor 5,9 százalékot hozott, a Droszt című magyar tévéfilm pedig már csak 1,3 százalékkal ment.
A Cool késő estére erősödött meg, kis időre át is vette az RTL Klubtól a vezető helyet.
Ekkor épp a New York-i helyszínelők ment itt, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 10,1 százaléka figyelte, Gary Sinise emiatt kapott zöld nyilat.
Az Irigy Hónaljmiriggyel dúsított Hőhullám viszont nem szerepelt túl jól, a Hawaii Five-0-val együtt az este legalacsonyabb közönségarányát hozta a TV2-nek, 6,3 százalékkal zárt. Mutatjuk mindezt grafikonon is:
Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, ezúttal 0,5 százalékpontot vert a TV2-re. Látszik, hogy a Cool szépen szerepelt, miközben
a Duna TV 4,1 százalékos közönségaránya a hatodik helyre volt elég.
A közmédia csatornái közül az M4 Sport és az M1 van még a listán, előbbi nyolcadik, utóbbi tizedik.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.