Mai Médialiftünkben egyedül - a plasztikai beavatkozásokat ezidáig nélkülöző - Kate Beckinsale tart felfelé, miután a 18–49-es célcsoportban
a Vakító fehérség című film alatt a Film+ megszerezte az első helyet
a csatornák versenyében. Korábban is jól szerepelt, már nagyjából fél tíztől a második legnépszerűbb adó volt, miközben a TV2 lassú haldoklásba kezdett az Ezek megőrültek! után. Itt a legalacsonyabb esti közönségarányt, 3 százalékot a Callie Thorne főszereplésével készült Doktor D hozta, ekkor már a Cool és a Viasat3 is a TV2 fölött volt, ahogy az alábbi grafikonon is látható:
Nem ábrázoltuk, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban tudjuk, hogy
Dolph Lundgren sorozata, a Tűzön-vízen igen rosszul szerepelt az RTL II-n,
az este egyik legalacsonyabb közönségarányával zárt, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,3 százaléka követte.
Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot ezúttal is az RTL Klub nyerte, 14,4 százalékkal zárt, miközben a TV2 11,2 százalékkal tartotta a második helyet.
A Film+-nak remek napja volt,
majdnem dupláját érte el az őt követő Cool közönségarányának. A Comedy Central az M1-gyel teljesített egy szinten, a Duna TV pedig hajszállal előzte meg az M2-t és a Viasat3-at.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.