Mai Médialiftünkben felfelé tart Tilla, miután az Ezek megőrültek! igen jól szerepelt a 18–49-es korosztályban, 321 ezer nézőt vonzott, amivel második lett a nézettségi versenyben. Különösen szép eredmény, ha megnézzük hozzá a grafikont is, ahol azt látjuk, hogy a műsor a végén is tartotta magát – sőt akkor ment a legjobban –, pedig közben már elindult a Barátok közt:
Az is látszik, hogy a Cool kilenc után kezdett bepörögni, tizenegy körül jó fél óráig a második legnépszerűbb csatorna volt – ebben az időben ment a Foglalkozásuk: amerikai, egyik főszereplője, Matthew Rhys ezért kapta tőlünk a zöld nyilat. A sorozat aktuális epizódja 8,2 százalékkal zárt, a Dr. Csont-tal együtt ez hozta a csatornának a legmagasabb esti közönségarányt.
Bagi és Nacsa nem remekeltek a Szálka, avagy Bagi és Nacsa megakad a torkán! című műsorban,
az éppen tévéző ötven év alattiaknak 4,3 százaléka figyelte, a Cool ebben az időben nőtt a Duna TV fölé, miközben a Film+ is jórészt felette volt.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a vizsgált célcsoportban.
Az RTL Klub 2,1 százalékpontot vert rá a TV2-re, a Duna TV az ötödik helyet szerezte meg 4,2 százalékkal.
A Viasat3 a Comedy Centrallal teljesített egy szinten, a sort pedig a Super TV2 zárja 2,2 százalékos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.