Mai Médialiftünkben felfelé megy Fehér Anna, mert a Szomszédok remek nézettséget szállít az M3-nak: volt olyan epizódja szeptember 15-én, amely közel 8 százalékot hozott 18-49-ben, 8 fölött volt 18-59-ben, azaz nem is nyugdíjasok nézik jelentős mennyiségben, hanem ötven, hatvan alattiak. Ugyancsak felfelé megy Ronja Forcher, mivel
a Hegyi doktor újra rendel a Duna TV erős fegyvere
az estében. 14,9 százalékkal ment tegnap teljes lakosságban, aki kimagasló, főleg, ha mellé tesszük a később futó A nagyok című sorozatot, amely szerény 1,6-ot hozott. Lefelé halad Nagy Feró, aki a Partyzánok című RTL II-es reality plakátarca és hangja, ennek ellenére a második rész csak 1,5-öt tudott célcsoportban és 1 százalékos közönségarány alatt maradt teljes lakosságban.
Hétfőn teljes lakosságban, tegnap 18-49-ben, ma 18-59-ben nézzük a grafikonokat. A délelőttin látszik, hogy a Mokka uralmát nem fenyegeti semmi a reggeli sávban, csak a műsor vége felé jön fel az M1, ami a menekülthelyzet miatt érthető.
Délután négy piaci szereplő is átveszi a vezetést hosszabb-rövidebb időre.
Az estét nyeri az RTL Klub, a TV2 csak az Éjjel-nappal Budapest reklámblokkjai alatt előzgetett közepes elszántsággal.
A csatornák napi átlagára rápillantva látjuk, hogy a két nagy kereskedelmi tévé szokás szerint elhúzott a mezőnytől, harmadik a Cool, de a korábban 2 százalék körül tanyázó M1 most majdnem 6-ra felkúszott, ami a határzárral és a migránsproblémával magyarázható.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.