Mai Médialiftünkben egyedül Keri Russell kapott zöld nyilat, miután a Foglalkozásuk: amerikai-t szépen nézték az ötven év alattiak, a kémes sorozat alatt egy ideig a Cool volt a legnépszerűbb csatorna.
Az este legalacsonyabb közönségarányát a Dallas hozta
az RTL II-n, 0,1 százalékkal zárt. Az NCIS 5,9 százalékkal végzett, a TV2-n ez volt a legrosszabb esti eredmény – Mark Harmon ezért utazik lefelé Patrick Duffyval. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult a csütörtök este:
Látható, hogy a TV2 mennyire megzuhant az Ezek megőrültek! után, Hajdú Péter már nem hozta lázba az ötven év alattiakat – a Frizbi már csak 7,8 százalékos közönségarányt hozott, míg az előtte adott vetélkedő 16,2-t. A Cool és a Film+ nagyjából ebben az időpontban lódult meg, fél tizenkettő után már előbbi állt az élen a nézőkért folyó versenyben.
Alább láthatja a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elért csatornákat is.
A napot 13,9 százalékkal nyerte az RTL Klub, de a Cool is szépen szerepelt,
7,1 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet a TV2 mögött. A Duna TV 3 százaléka a hetedik helyre volt elég, az M1 is megelőzte – a csatornát valószínűleg a menekültekről szóló híradások húzzák egy ideje.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.