Mai médialiftünkben lefelé megy Pécsi Ildikó, aki bár komoly karrierrel bíró nagy színésznő, mégiscsak a Ketten Párizs ellen egyik főszereplője volt a 3. részben, amely szerdán ment le a Duna TV-n. A Vaszary Gábor-féle regény kiváló volt, a széria pedig egy szerényebb próbálkozás, kissé érződött rajta, hogy nem volt elég pénz, ezért – bár nagyrészt Párizsban játszódna – itthon vettek fel minden jelenetet. 2,7 százalékos közönségaránnyal ment este a Dunán, azaz csatornaátlag alatt maradt, de az 1,1, amit 18-49-ben elért, az sem túl fényes.
Felfelé megy viszont Kiss Ramóna,
hiszen a Barátok közt vígan nyerte az estét, boldogságot okozva az RTL Klub székházában. A tévétársaságnak több az oka az örömre, mint a bánatra, de a Partyzánok első hetét nem teszik ki a dicsőségfalra, ugyanis a szerdai adás az RTL II-nek csak 0,7 százalékot hozott célcsoportban, és mindössze 0,4-et teljes lakosságban, ezért az egyik főszereplő, Tulok Mátyás lefelé mutató nyilat kapott.
Ma teljes lakosságban vizsgáljuk a görbéket. Látszik, hogy reggel komoly ellenfelet kapott a Mokka, az M1 nézettsége jelentős volt, az ismert események következtében.
A délután inkább a TV2-é volt, de négytől elkezdett nőni az állami hírtévé közönségaránya is, ekkor jutott el a hír sokakhoz, hogy összecsapások vannak a röszkei határátkelőhelyen.
Menekültválság és migránsprobléma ide vagy oda, az RTL Klub nem engedte át senkinek a főműsoridőt, nyerte is az estét: a Barátok közt alatt volt a legnagyobb differencia.
A fentieknek megfelelően az RTL Klub meg is nyerte a napot, 1,3 százalékpontot vert a TV2-re. Tényező lett viszont az M1, amely újkori, hírtévés története alatt talán még soha nem volt 10 százalék környékén, de most 0,2 százalékponttal túlszárnyalta azt.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.