Médialiftünkben lefelé tart a Partyzánok, ami harmatgyenge számokat produkál az RTL II-n, a szerda esti része csak 0,2 százalékot hozott a csatornának. Nagy Feró nem jelenik meg a fiatal bulizók közt, de ő a reality narrátora és megmondóembere, így ezúttal neki jár a piros nyíl. Tegnap startolt az új magyar komédia is a kábelcsatornán, a Butiquhotel.hu Hernádi Judittal és Reviczky Gáborral nem nyitott túl fényesen, a teljes lakosságban 1,1 százalékot ért el – de még lesz tizenkét epizód, jó is kisülhet belőle.
Felfelé megy Halit Ergenc, a Szulejmán ezúttal sem hagyta cserben az RTL Klubot, 27,4 százalékot ért el aktuális epizódjával.
A csatorna esténként legyőzhetetlen,
A konyhafőnök, az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és a török sorozat is jobban érdekli a nézőket, mint a konkurencia kínálata.
Épp ezért megy most lefelé Cseke Katinka, a Jóban Rosszban nem tud versenybe szállni Fördős Zéék gasztronómiai vetélkedőjével, ez jól látszik az alábbi grafikonon is.
Az 50 milliós játszma és az Éjjel-nappal Budapest alatt közel vannak egymáshoz a görbék, majd látványosan eltávolodnak egymástól, az RTL Klub viszi az estét. Megmutatjuk a reggelt is, mikor a Mokkának nem akad ellenfele, a TV2 műsorát figyelik a nézők.
Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A teljes lakosságot vizsgálva az RTL Klubé a győzelem, a csatorna 15,8 százalékot ért el, míg a második helyen álló TV2 13,5 százalékot, a harmadik Duna TV pedig 6,1 százalékot. A top10-es lista végét az M3, az AXN és a Super TV2 zárja, szinte ugyanolyan számokkal.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.