Médialiftünkben ma lefelé tart Rákóczi Feri, A milliomos szakács nem igazán érdekli a nézőket. A TV2-n frissen startolt tegnap este Az 50 milliós játszma Liptai Claudiával, a játék 13,6 százalékot hozott a csatornának, míg a rögtön utána kezdődő gasztronómiai vetélkedő csak 6 százalékot ért el a vizsgált célcsoportban.
Az ötven év alatti nézők nagy kedvence továbbra is a Szomszédok,
így Ábel Anita felfelé tart az M3 csatornával. A sorozat 7,1 százalékot ért el, és a tizedik helyen végzett a legnézettebb műsorok listáján – előtte egy F+-os, három TV2-es és öt RTL Klub-os műsor áll.
Lefelé megy Madeleine Stowe, a Bosszú aktuális epizódja 1,7 százalékos eredményt ért el, a 18-49-es célcsoport nem volt kíváncsi az amerikai drámára.
Jól látszik a grafikonokon is, hogy míg a reggeli órákban óriási a TV2 fölénye, este egyértelműen az RTL Klubot választják a nézők. A Híradó és a Tények alatt a két görbe szinte egymásra simul, majd hirtelen szétnyílik – este kilenc után pedig még látványosabb a távolságuk.
Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.
A vizsgált célcsoportban az RTL Klub a legnépszerűbb,
15,1 százalékkal toronymagasan vezet, mögötte áll a TV2 10,1 százalékkal, a harmadik helyen a F+, a negyediken a Cool, az ötödiken az AXN végzett. A top 10-es listát alacsony különbséggel a Comedy Central és a Sport 1 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.