Mai Médialiftünkben felfelé tart Fördős Zé, miután A konyhafőnök junior nagyon jól indult, az RTL II-n futó műsorokhoz képest szokatlanul szép számot hozott,
az éppen tévéző ötven év alattiak 9,2 százalékát érdekelte, hogy mit főznek ki a kis kukták.
A műsor még az utána következő híradót is felhúzta a húsz legjobb műsor közé, ami szintén nem fordul elő sűrűn az RTL II-nél.
A Duna TV-n Gundel Takács Gábor és a Maradj talpon! szállította a legmagasabb esti közönségarányt, 4,9 százalékkal zárt.
A TV2-ről Az 50 milliós játszma után kapcsoltak el nagyobb számban a nézők,
a Halálos iramban idején a csatorna már a Film+-szal birkózott, ott a Féktelen harag, majd a Robotzsaru 3. ment. Mutatjuk grafikonon is, hogy miként alakult az este:
A konyhafőnök junior jó teljesítménye látszik a csatornák toplistáján is, az RTL II a Viasat3-mal holtversenyben a hetedik helyen zárta a napot, 3,4 százalékos napi átlagos közönségaránnyal. A tízes lista végén szintén holtverseny van,
az M1 és a Duna TV egyaránt 2,8 százalékot ért el.
A Cool egy hajszállal előzte meg a Comedy Centralt, a dobogón az RTL Klub és a TV2 mellett a Film+ áll.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.