Az Aranyélet története röviden annyi, hogy a Miklósi család feje (Thuróczy Szabolcs) hosszas vívódás után úgy dönt, kiszáll a bűnözés és a hazugság világából és rendes útra tér, becsületes munkából tartja el családját. Ennek nagyon nem örül felesége, Janka (Ónodi Eszter), aki az évek alatt hozzászokott a jómódhoz és a luxushoz, valamint cinkostársa, Hollós (Anger Zsolt) sem.
A sztori alapja egy finn sorozat, de végül sokkal több lett benne a magyar elem, a három forgatókönyvíró másfél éven keresztül dolgozott rajta. Tasnádi István vezető forgatókönyvíró azt mesélte az Origónak, hogy nagyon sok mindent változtattak az eredeti történetet, hiszen
ami tíz éve működött Finnországban, az nem működik a mai Magyarországon.
"Más a törvényi háttér, más a társadalmi helyzet, apró részletekig menően változtattunk meg cselekményszálakat. Jó kiindulásnak tűnt, hogy egy látszólag tisztességes család bűnözik, amiről a gyerekek mit sem tudnak – ezt megtartottuk. De az, hogy pontosan miket követnek el, hogyan szereznek pénzt, milyen következményekkel jár mindez, már mind mi döntöttük el."
Zomborácz Virág négy nagyjátékfilm hosszát emlegeti, szerinte ehhez képest nem sok a másfél évnyi munka, amit hárman írással töltöttek. A forgatókönyvíró elárulta, hogy az utolsó, a nyolcadik részt utólag úgy módosították, hogy megadják a folytatás lehetőségét. A castinggal mind elégedettek, Tasnádi pedig elárult egy titkot is arról, hogy milyen apa figurát képzeltek el eredetileg.
"Írás közben elképzeli az ember a figurákat, röpködnek a nevek, hogy a belső moziban ugyanazt lássuk. Nagyon sok színész eljött a castingra, és hosszú időbe telt, mire meglett a két főszereplő. Bevallom, Miklósi Attilát nem ilyennek képzeltük el, Thuróczy Szabolcs neve nem merült fel bennünk. Viszont ahogy hozta a magyar viszonyokba beletört apát, leesett az állunk. Egy dzsigoló bájgúnár alakot terveztünk, de annyira megfogott a játéka – és Ónodi Eszterrel is profin működtek együtt – hogy nem volt kérdés, kié lesz a szerep."
Mátyássy Áron a sorozat egyik rendezője, szerinte az Aranyélet hangulata semmivel nem nyomasztóbb, mint ez az ország jelen pillanatban. "Bátor volt az HBO és az írók részéről, hogy köntörfalak nélkül mernek beszélni arról a világról, amiben élünk. Az út, amin haladunk, az életünk legapróbb részleteibe beszivárgó korrupcióval és álmegoldásokkal van kikövezve. Ez a sorozat szembesít azzal, hogy
ha Magyarországon megpróbálsz becsületesen élni, hamar szembesülnöd kell vele, hogy ez nem egyszerű."
Dyga Zsombor számára a küzdelemről szól az egész, a felelősségről, amit a családjáért érez az ember. "Minden ember megtalálja a maga kiskapuit és a maga önigazolását, megnyugtató válaszait, ami nyomán egyre bátrabb és egyre mélyebbre merül egy lehúzó spirálba. A Miklósi család már a kezdetben is mélyen van, és onnan megyünk egyre lejjebb. Nem az volt a törekvésünk, hogy egyre nyomasztóbb és depressziósabb legyen a hangulat, nem tipikus, messze néző, nagyokat hallgató szociodrámát kell elképzelni, ehhez semmi köze."
A rendezők egyetértenek abban, hogy már forgatókönyv szinten sikerült olyan pillanatokat és konfliktusokat létrehozni, amit nekik nem volt nehéz a vászonra interpretálni. A történetben lényegesen több az emberi pillanat, mint általában, ezek pedig szerintük mind ismerősek lesznek a nézőknek.
"Megrázó volt olvasni, mert annyira ráismertem arra az életre, amit magam körül látok. Mindenhova eljut a korrupció, ami alatt azt értem, hogy sok olyan döntésed van, hogy bár tudod a helyes utat, azt is tudod, hogy nem teheted meg, mert egy életed van és ezt az életet próbálod a legteljesebb módon élni. Erre nagyon súlyos akadálypályák vannak felállítva ebben az országban" - mondta Mátyássy.
Dyga Zsombor szerint csak a mérték változó, mindenkinek máshol vannak meghúzva a határok. Úgy véli, a korrupció ott kezdődik, hogy másfél megállónyira lakik az eseményhez otthont adó RAM Colosseumtól, és bár nem volt jegye, felugrott a trolira, mert az esős időben így sokkal komfortosabb volt eljutni a bemutatóra.
Krigler Gábor volt a széria egyik producere, őt az fogta meg az Aranyéletben, hogy komoly üzeneteket közvetít, a teljes történetet elgondolkodtat és olyan minőségben készült el, amire aligha volt itthon példa eddig.
"Mindenki hajt valamit és az elért céloktól teszi függővé a boldogságot. A tárgyak és az anyagi dolgok tesznek boldoggá, közben meg rámegy minden emberi kapcsolatunk. Olyan univerzális témát dolgoz fel az HBO sorozata, amivel Magyarországon is naponta szembesülünk, nem érezzük idegennek magunktól. Ha valaki nem kíváncsi a mélyebb tartalomra, csak egy jó krimit akar nézni, akkor megtalálja a számítását, mint az is, aki családi drámát keres.