Felfelé megy ezúttal Ördög Nóra, A Kocka műsorvezetője, ugyanis a TV2 célcsoportjában ez volt a legnézettebb műsor a csatornán, 366 ezer, 18 és 59 éves kor közti tévéző követte, ebben a korosztályban szépen ment, bár az RTL évtizedes atomfegyverével, a Barátok közttel nem bírt. Papp Gergő, azaz Pimasz úr ebben az évadban utoljára cuccolt át, 4,5 százalékos közönségaránnyal ment a műsora a ma vizsgált 18-59-es korcsoportban, ami jóval az RTL II átlaga fölött van.
Lefelé megy viszont Horgas Eszter, akiről kiderült, hogy a Got Talentben, az RTL Klubon olyan csapatot juttatott tovább, amelyben személyes barátai is vannak. Nem az elfogultsággal van a baj, hanem azzal, hogy az úgynevezett aranygombbal küldte őket az élő show-ba, ami miatt
joggal lehet rossz a szájíze a tehetséges, de kiesett riválisoknak.
--------------
Nézzük a napszakokat! Reggel látjuk, hogy félelmetesen, 40 százalékkal kezd a TV2, erős a Mokka, de szépen veszíti a közönségét a csatorna.
Délután kiegyenlítettebb a küzdelem, a TV2 vezet jobbára, de a délután végén feljön rá Szulejmán.
Az estét újfent az RTL Klub nyerte, de Ördög Nóra kockája egy RTL-es reklámszünet alatt ideiglenesen beelőzött.
A ma vizsgált korcsoportban a TV2-t szűk két százalékponttal verte az RTL Klub, a Duna TV-t viszont még három másik csatorna is megelőzte. A Comedy a fiatalabbaknál menő, befért még a top 10-be az RTL II és az AXN.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.