Mai Médialiftünkben felfelé megy Bernáth József, a Konyhafőnök junior vonzza a nézőket az RTL II-re, a tegnapi adást az éppen tévézők 6,7 százaléka figyelte a teljes lakosságot vizsgálva. Egyértelmű, hogy a gasztrovetélkedő miatt kapcsolnak ide a nézők, az előtte futó Új csaj 1,2 százalékot ért el tegnap, az utána kezdődő Híradó pedig 3,3 százalékot.
A kis kukták már második hete főznek a konyhapultok mögött,
a tegnapi rész a 15. helyen végzett a legnézettebb műsorok listáján.
Lefelé megy viszont Fodor Annamária, a Munkaügyek aktuális epizódja nem igazán érdekelte a nézőket, mindössze 1,7 százalékot szerzett. A csatornán viszont egész jól ment a Kisvárosi doktor és a Maradj talpon, a Duna TV ezzel a két műsorral került a legjobbak közé.
Szintén piros nyilat kap Jesse Spencer, a TV2 nem járt jól a Lángoló Chicago-val, a sorozat tegnap este 4,4 százalékot ért el.
Az alábbi grafikonon jól látszik, hogy az RTL Klub nyerte az estét: a Híradó, a Fókusz, az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és Szulejmán is legyűrte a konkurencia kínálatát, akárcsak a később kezdődő műsorok.
Délután még mindig a TV2 az erősebb, akkor így néznek ki a grafikonok:
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti közönségarányt érte el.
A napot 14,3 százalékkal az RTL Klub nyerte
a teljes lakosságot vizsgálva, mögött 13,1 százalékkal a TV2 végzett. A Duna TV a harmadik lett, mögötte egy százalékponttal lemaradva az M1 áll.
A legnépszerűbb csatornák listáját az RTL II, az ATV és a Super TV2 zárja, közel azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.