Felfelé megy a médialiftben Barabás Éva, mivel a Fókusz szépen ment hétfőn, teljes lakosságban nézőszámban és közönségarányban is verte az utána jövő Éjjel-nappal Budapestet. Felfelé utazik Francis Fulton-Smith, a Kisvárosi doktor, aki a Duna TV statisztikáit teszi szebbé: 12,4 százalékos nézettségét csak a Maradj talpon! tudta megközelíteni, a csatorna többi műsora bőven elmaradt ettől.
Lefelé halad viszont Emily Deschanel, a Dr. Csont szereplője, de ő nem a nézettség okán: arról van szó, hogy a producerrel és színésztársával együtt kénytelen lesz bíróságra járkálni. Erről itt olvashat bővebben. Ha csak a nézettséget vizsgáltuk volna, akkor ő is felfelé menne, mert célcsoportban a 2. legnézettebb műsor volt tegnap a sorozat újabb epizódja.
---------------
Ma 18-49-ben vizsgálódunk. Az első öt helyen RTL-es műsorok vannak, a Barátok közt nyerte az estét: nem először, és nyilván nem utoljára. A Kocka most csak a 8. lett, a 11,1-es közönségaránya nem túl izmos. A Konyhafőnök Junior 6,3-at csinált az RTL II-n, szépen feljavítja így a csatorna átlagát. Az Édes élet 5,6-ot hozott a SuperTV2-nek, láthatóan ennek is megvan a közönsége.
Nézzük a görbéket! Reggel a Mokka könnyen nyer, fél 10-től szabad a pálya a többi csatornának.
A délutánt felosztotta egymás között a TV2, az RTL Klub és a Film+, de egyik sem domináns.
Este a Tények végéig tartja a lépést a Tv2, utána leszakad, és A Kocka sem tudja megszorongatni 18-49-ben a riválist. Ebben a célcsoportban a Duna TV csak rövid időre ment 5 százalék fölé.
Mint az oszlopgrafikonon is látható, az RTL Klub nyert a TV2 és a Film+ előtt. A közmédia továbbra sem fiatalos, a Duna TV 3 százaléka csak a nyolcadik helyre elég, holtversenyben.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.