Felfelé tart mai Médialiftünkben Lilu, a Keresem a családom 22,2 százalékot ért el teljes lakosságban, és nézőszámban is szépen szerepelt, 902 ezren figyelték az évad utolsó epizódját. A családegyesítő műsor ezzel a végére ért, de végig jó nézettséget hozott, már keresik a következő széria szereplőit. Mint a görbén látható, zuhan a közönségarány utána, 900 ezer nézőről 400 ezer alá esett a nézettség.
Lefelé megy viszont Stephanie Szostak, a Hűtlen vágyak aktuális epizódja nem izgatta a nézőket, csupán 5,8 százalékot ért el. A nézők szívesebben figyelték a családtagok egymásra találását, és a XXI. század is jobban érdekelte őket. A Barátok közt-öt ugyan nem érte utol Ördög Nóra játéka, de A kocká-nak ezúttal jót tett, hogy ismert arcok küzdöttek a nyereményért, a műsor második felében Majka miatt többen ott maradtak a csatornán.
Szintén piros nyilat kap Billy Gardell, mivel a Mike és Molly nem ment túl jól tegnap este, a teljes lakosságot vizsgálva az első epizód egy, a második 0,9 százalékot ért el.
A csatornák versenyéből ezúttal az RTL Klub került ki győztesként 13,1 százalékkal, második pedig a TV2 lett 11,9 százalékkal. A toplistát az ATV zárja, nem sokkal előzte meg a Super TV2 és az M2 azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.