A kocka Médialiftünkben felfelé tart Kiss Ramóna, mivel a Barátok közt volt a legnézettebb tévéműsor december 7-én az ötven év alattiak körében, 358 ezer ilyen korú néző követte a sorozatot. A második és a harmadik helyen is az RTL Klub műsorai állnak, a Dr. Csont 347 ezer, az Éjjel-nappal Budapest aktuális epizódja 317 ezer nézőt ért el a vizsgált célcsoportban.
Lefelé tart viszont Dolph Lundgren, a 18-49-es célcsoportban csupán 0,7 százalékot hozott az RTL II-nek a Tűzön-vízen. A csatornának egyébként sem volt jó napja, a Glades - Tengerparti gyilkosságok és az Új csaj sem hozta lázba a közönséget – sajnálhatják, hogy pénteken véget ért a Konyhafőnök Junior, ami miatt rendszeresen átkapcsoltak este a nézők.
Felfelé megy Pirner Alma, az Édes Élet egyik szereplője, mert a Super TV2-nek szám számokat szállít a reality. Az aktuális adás 4,3 százalékot ért el, míg az előtte startoló Hal a tortán ismétlés 1,5 százalékot, az utána következő A bárányok harapnak szintén 1,5 százalékot hozott – a celebek mindennapjai miatt jönnek a nézők.
Reggel a TV2 a legerősebb, mint ahogy a grafikonon is látszik, a Mokkának igazán nincs ellenfele, nyolc óra körül kezd éledezni az RTL Klub.
A délután már jóval kuszább, a 18-49-es célcsoportban a F+, a Cool és a Viasat3 is erős.
Este átveszi az uralmat az RTL Klub, az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt jobban érdekli az ötven év alattiakat, mint A kocka.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 13,3 százalékkal, a második helyen a TV2 végzett 10,6 százalékkal. A Cool és a F+ azonos eredménnyel végzett, a top10-es lista végére került az RTL II 2 százalékkal.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.