Mai Médialiftünkben felfelé megy Gyebnár Csekka, mivel a Barátok közt megnyerte a napot, az RTL Klub sorozatát figyelték a legtöbben a vizsgált célcsoportban. Az év első epizódjában megölték Pásztor Tibor karakterét, Schneider Róbertet valaki leütötte egy gyertyatartóval. Második helyen végzett az Éjjel-nappal Budapest 324 ezer ötven év alatti nézővel, harmadik pedig a Híradó lett 287 ezer nézővel. A TV2 hírműsorát, a Tények-et január 4-én 238 ezren nézték, ezzel az ötödik helyre fért fel.
Felfelé tart Peter Griffin is, mivel a Family Guy szép számokat hozott a Comedy Centralnak, a 18–49-es célcsoportban 7,2 százalékot ért el.
A Tűzön-vízen című akciósorozat viszont kevésbé izgatta a nézőket, az RTLII kétszer is adta a sorozatot, 0,3 százalékkal, majd késő este 0,1 százalékkal - Dolph Lundgren mehet lefelé a Médialiftben.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult a nap. Reggel erősen kezdett a Mokka az ötven év alattiak körében, majd kezdett éledezni a többi csatorna is.
Délután a F+ emelkedik ki szépen, illetve az Éjjel-nappal Budapest ismétlésével az RTL Klub, de elég kusza az ábra, aktívan jelen van a Viasat3 és a Cool is.
Az estét egyértelműen az RTL Klub nyerte, ez jól látszik a grafikonon, a hírműsorok után távolodik egymástól a két görbe, az Éjjel-nappal Budapest, a Barátok közt és a Háborgó mélység is több nézőt érdekelt, mint a konkurencia ajánlata.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesként 12,1 százalékkal, második helyen a TV2 végzett 7,7 százalékkal, harmadik pedig a F+ lett. A vizsgált célcsoportban felkerült a toplistára a Cool, a Comedy Central és a Viasat3 is, a sort a Duna TV zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.