Mai Médialiftünkben lefelé tart Nagy Feró, az általa vezetett Havazin a nap legrosszabb közönségarányát hozta az RTL Klubnak, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,9 százaléka választotta. Dél körül indult, ekkortájt épp a Film+ volt a legnépszerűbb csatorna, ott A tökéletes harcos című akciófilm ment:
Felfelé tart ezzel szemben Simon Baker, A mentalista címszereplője, miután
a krimisorozat kétszer is felfért a nézettségi toplistára,
az RTL Klubon adott epizód a hatodik, a Coolon sugárzott pedig a nyolcadik legnézettebb műsor lett. Ebben az időben jobbára a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna, ezt a pozícióját később, a Dr. Csont-tal is tudta tartani. Mutatjuk ezt is grafikonon:
Az M4 Sport az ábrán nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy a Real Madrid és az AS Roma összecsapása a Bajnokok Ligájában 166 ezer hatvan év alatti nézőt érdekelt, ami a tizedik helyre is elég volt. A Real 2–0-ra nyert, az egyik gólt Cristiano Ronaldo rúgta, ezért kapott nálunk zöld nyilat.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 3 százalékpontot vert rá a TV2-re.
A Duna TV a Comedy Centrallal játszott döntetlent, hajszállal az M4 Sport előtt végeztek a megosztott hetedik helyen. A közmédia csatornái közül az M1 szerepel még a listán, a tizedik pozícióban.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.