Ahogy azt a cikkünk első részében már említettük, amíg a DC hősei évtizedeken keresztül megtalálták az útjukat az élőszereplős sorozatokba, addig a Marvel háza táján szinte semmi nem történt. A változásra egészen a kétezres évek végéig kellett várni.
Miután a Disney 2009-ben felvásárolta a képregényóriást, megalakult a Marvel Television névre hallgató divízió, méghozzá azzal a céllal, hogy cég hősei végre betörhessenek a tévéműsorok világába. A cég a 2012-es Bosszúállók elképesztő sikerét követően, az ABC csatornával karöltve állt neki az első saját sorozatának. A 2013 szeptemberében debütált A SHIELD ügynökei a „feltámadt" Phil Coulson (Clark Gregg) csapatának kalandjait követi nyomon, és ez a széria a Marvel-filmekkel osztozik közös univerzumon, tehát a széria szereplői ugyanabban a világban tevékenykednek, ahol Vasember, Hulk, Amerika Kapitány és a többi nagyágyú akcióznak. A sorozat harmadik évadja idén májusban ért véget, és szeptemberben már kezdődik is a negyedik szezon.
Három évvel A SHIELD ügynökei premierjét követően, 2015 januárjában indult a Marvel és az ABC második közös szériája, az Agent Carter, ami az első Amerika Kapitány-filmben megismert Peggy Cartert (Hayley Atwell), Steve Rogers (majdnem) barátnőjét tette meg főszereplőnek. A negyvenes években játszódó kémsorozat ugyan nem sorakoztatott fel szuperhősöket, de olyan karaktereket vonultatott fel, mint Tony Stark édesapja, és Edwin Jarvis, aki Vasember mindenben segítőkész mesterséges intelligenciáját inspirálta.
Habár a kritika kifejezetten pozitívan fogadta a Marvel filmes univerzumának múltjában járó szériát, a közönség nem igazán harapott rá Carter ügynök sztorijára, így idén májusban, a második évad lezárását követően az ABC elkaszálta a szériát.
A Marvel az ABC-vel közösen vágott bele a sorozatbizniszbe, de igazán nagy sikert a streamelős szolgáltatásáról híres Netflix-szel értek el. A cég 2012-ben szerezte vissza Daredevil (a magyar képregényekben Fenegyerek) megfilmesítési jogait a 20th Century Fox-tól, és a vak szuperhős kalandjaiból végül nem újabb mozifilm készült, hanem egy 13 részes sorozat, ami 2015 áprilisában vált elérhető a Netflix előfizetői számára.
A Marvel azonban nem csak a nagyjátékfilmek, de a sorozatok terén is nagyban gondolkodik, így rögtön egy 4 + 1 sorozatra szóló szerződést kötöttek a Netflix-szel. Ebből volt az első a Daredevil (a második évad idén márciusban debütált), és őt követte a szupererős, de gyakorló alkoholista Jessica Jones 2015 novemberében. Idén ősszel érkezik a sebezhetetlen Luke Cage saját sorozata, majd valamikor jövőre megkapjuk a negyedik szériát is, amiben a harcművészetekben és misztikumokban jártas Iron Fist lesz a főszereplő.
A szerződésben foglalt ötödik széria a The Defenders névre hallgat, és egy minisorozatot takar, amiben az eddig felsorolt hősök állnak majd össze, hogy együtt vegyék fel a harcot egy egyelőre még meg nem nevezett komolyabb fenyegetéssel – itt lényegében a Bosszúállókat kapjuk majd meg „kicsiben".
A terv igen ambíciózus, az eddig látott sorozatok alapján viszont bejött a két cég számítása, ugyanis az DC és az ABC Marveles sorozatainál jóval komorabb és felnőttesebb szuperhősös szériák elnyerték mind a nézők, mind a kritikusok tetszését. Sőt a Daredevil második évadjában feltűnő Megtorló (John Bernthal) annyira meggyőzőre sikeredett, hogy idén áprilisban a Marvel és a Netflix bejelentette, hogy a bűnözőkre utazó antihős is megkapja a maga sorozatát valamikor 2017-ben.
Jövőre ráadásul megkapjuk még a Jessica Jones második évadját is, amit a főszereplő Krysten Ritter elmondása alapján párhuzamosan forgatnak majd a The Defenders-szel.
És amikor azt hinnénk, hogy nem lehet több szuperhős tematikájú sorozatot készíteni, akkor jönnek újabb csatornák, akik valamilyen módon szeretnének még egy szeletet kihasítani a tortából. Az egyik versenyző az NBC, akik szintén a DC szuperhőseire alapoznak, méghozzá meglepően szokatlan módon, hiszen a Powerless című fekete komédia nem a hihetetlen képességekkel rendelkező igazságosztókra koncentrál, hanem olyan egy biztosítótársaság alkalmazottaira, akik naponta kénytelenek szembesülni a szuperemberek létezésének következményeivel. A pilot alapján a sorozat első évadját már berendelte az NBC, de a premier dátumát még nem tűzték ki.
Hasonló tematikában gondolkodik az ABC Damage Control című szériája, ami szintén a hétköznapi emberekre koncentrálna. A hasonló című képregényen alapuló humoros sorozat azokat a munkásokat helyezné a középpontba, akik a szuperhősök után maradt romokat takarítják el. A legutolsó információk szerint az ABC megvásárolt egy forgatókönyvet a sorozathoz és elkötelezte magát egy pilot epizód elkészítése mellett, de a széria további sorsáról, hogy valaha eljut-e a képernyőkre, még nem tudni semmi biztosat.
A fentieknél jóval előrehaladottabb fázisban tart a FOX legújabb sorozata, ami az X-Men-filmek univerzumát ülteti át a tévéképernyőkre. A Legion egy zavarodott fiatal története, aki valószínűleg több egyszerű átlagembernél. A sorozat középpontjában David Haller (Dan Stevens) áll, aki tinédzserkora óta küzd a mentális betegségekkel. Skizofrénként diagnosztizálták és éveket töltött elmegyógyintézetekben, de egy másik beteggel való különös találkozása után szembe kell néznie azzal az eshetőséggel, hogy a fejében hallott hangok és látomásai nagyon is valóságosak.
A FOX mutánsos szériáját idén nyáron kezdik el forgatni a kanadai Vancouverben, a premier pedig valamikor 2017 elején várható, méghozzá 125 országban (köztük Magyarországon is) egyszerre.
Ha figyelembe vesszük a cikkünk első részében felsorolt, és a fent ecsetelt műsorokat, akkor kiderül, hogy az elkövetkezendő másfél évben nem kevesebb, mint 16 olyan sorozat érkezik a képernyőkre, ami valamilyen formában a szuperhősökhöz köthető. A sikeresebb szériák ugyan már bizonyították, hogy van értelme igazságosztó hősökkel bombázni a nézőket, de egy ekkora szám láttán azért csak felvetődik a kérdés: mégis ki fogja ezt a rengeteg sorozatot megnézni?