Az Aranyélet második évadjában fontos szerepe lesz Gáll Ferinek, aki kamaszként még Miklósiék és Hollós baráti körébe tartozott, a többiek azonban régóta halottnak hitték. Elsőre nem úgy tűnik, mintha most a régi haverság miatt venné fel a kapcsolatot Attilával, de az természetesen még a jövő zenéje, hogy a karaktere milyen irányba tart.
„Jobbára ismertük egymást a szakmából a többiekkel, valahogy
otthonos érzés volt bekerülni a produkcióba.
Furcsa volt, mert a figurám nem egy otthonközpontú ember, de színészként abszolút ezt éreztem. Nagyon élvezetes volt a forgatás is, azt láttam, hogy minden oké, minden flottul megy, mindenki profin teszi a dolgát. Az első perctől kezdve nyugalom volt bennem” – mondta Végh Zsolt arról, hogy milyen volt új emberként dolgozni az összeszokott stábbal.
Gállnak egyébként műlába van, ami miatt Véghnek is sokat kellett tanulnia: „Volt egy dublőr, akivel jó pár élethelyzetet megnéztünk, például, hogy miként lehet műlábbal felállni egy asztaltól, beülni egy kocsiba – ezzel mind munka volt, hogy a végén az egész hiteles legyen” – mesélte a színész, azt állítva, hogy a forgatás során egyszer sem tévesztette el, hogy a történet szerint melyik lába hiányzik.
„Nekem meg az első évadhoz meg kellett tanulnom lopni. Gyakoroltam is sokat, ha nem buktam le, akkor tudtam, hogy jól csináltam – viccelődött Thuróczy, majd komolyan is beszélt arról, hogy neki milyen készségeket kellett elsajátítania a szerephez. – Voltak már korábban is filmek, amelyekben lőnöm kellett,
most csak a biztonsági előírások miatt kellett részt vennem lőgyakorlatokon.
Összeszámoltam, tizenkétféle autót vezettem ebben az évadban, volt köztük teherautó is, ami izgalmas volt. De hát ez mind nem színészi erény, inkább praktikum.”
Az ismert szereplők könnyen visszaszoktak a szerepükbe, egyiküknek sem volt gondja azzal, hogy felvegye ismét a karaktert. „A produkció második forgatási napján volt az én első napom, már akkor láttam Zsomboron (Dyga Zsombor, a sorozat egyik rendezője – a szerk.), hogy nagyon megkönnyebbült amiatt, hogy senkinek nincs gondja a visszarázódással. Ahogy megérkeztem a forgatásra, és találkoztam szinte ugyanazokkal, akikkel tavaly,
pavlovi reflexként visszajött minden.
Ráadásul a nagymama házában forgattunk először, ahol már tavaly is jártunk” – mondta Ónodi Eszter.
„Egy filmnél tudja az ember, hogy mikor van vége, ha már leforgattuk, nem kell vele többet foglalkozni – egy sorozatnál azonban mindig megvan a folytatás lehetősége, már az első évad forgatása közben elindult erről egy beszélgetés. Éppen ezért nem engedtük el a karaktereket, mint ahogy a színházban sem tesszük: ha van egy színdarab, amit nem játszunk már két éve, de még nem mondták ki róla, hogy vége, akkor még mindig tudnunk kell a szövegünket” – tette hozzá Anger Zsolt.
És hogy mennyire alakítják a saját karakterüket? „Ha olyan szófordulat van, ami nehezen jön a számra, vagy ha van olyan ötletem, amivel még árnyaltabbá tudom tenni a figurámat, szoktam szólni, de összességében ez ritkán fordul elő” – mondta Ónodi, amivel Anger is egyetértett:
Nagyon stabil itt minden,
én sem nagyon találkoztam még olyan forgatókönyvvel, amelynél ennyire kis százalékban éreztem, hogy valamit másképp mondanék. Olyan néha előfordult, hogy színészi szempontból hiányzott valami, de az ötleteink alapján az is organikusan be tudott épülni a történetbe. A rendezők is jól tudták, hogy mennyi szabadságuk van a forgatókönyvhöz képest, és azt száz százalékig ki is használták.”
„Az első évad előtt, amikor megírták a karaktereket, azok csak képzeletbeli figurák voltak, mi személyesítettük meg őket. A második szériánál már talán könnyebb dolguk volt az íróknak olyan szempontból, hogy ránk építhettek, az általunk eljátszottak alapján rajzolhatták meg ezeknek az embereknek a további életét” – vélte Hollós alakítója.
„Szerencsére mindegyik karakter olyan, hogy több irányba lehet folytatni a történetét. Nekünk is vannak elképzeléseink, továbbítottuk is az írók felé, akik remélhetőleg igyekeznek ezeket összegyúrni a saját ötleteikkel.
Nem félek attól, hogy ne lehetne megugrani ezt a szintet egy esetleges harmadik évadban is”
– magyarázta Ónodi.
A sorozat második évadjában a főszereplők fiatalon is megjelennek, a színészek azonban nem találkoztak a forgatás során önmaguk alteregójával, hiszen más-más idősíkban mozognak. Nem is szóltak bele, hogy ki játssza a fiatalkori énjüket, de javaslatokat azért tettek.
Olyan kellett, akinek jól áll ez a rockos, pokolgépes vonal.
Nehéz elképzelni, de nekem is volt hosszú hajam, igaz, az inkább raszta volt, nem ez a metálhaj. Gólyafészekként hordtam a fejem tetején, amikor bementem az irodába, fel kellett vennem egy sapkát” – mesélte Thuróczy.
„A fiataloknak annyira látványos, hatásos jeleneteik voltak, hogy biztosan nagyon élvezték a forgatást, nem csak annyi volt a szerepük, hogy mondjuk egy ballagáson kellett sétálgatniuk. Már az elején életszagú szituációkat kaptak, és később is voltak nagyon sűrű, tömény jeleneteik” – tette hozzá.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem jutott eszembe, hogy levegyek gesztusokat Anger Zsolttól, de különösebben nem másoltam őt. Valamennyire persze hasonlítanom kell hozzá, akkor van nyert ügyünk a nézőknél, ha elhiszik, hogy én is Hollós vagyok, csak fiatalon” – mondta Kovács Tamás, mire a fiatal Janka alakítója, Waskovics Andrea is elmesélte, hogy megpróbálta utánozni Ónodi Eszter meghatározó gesztusait, mozdulatait.
A kilencvenes évekbeli Gáll Feri megszemélyesítője, Fehér László szerint a gesztusokon túl fontos volt ellesni a felnőtt szereplő beszédét is, hiszen az például aligha változik az ember élete során, hogy miként hangsúlyozza a mondatokat.
A fiatal Miklósi Attila, ifj. Vidnyánszky Attila az egészről másképp vélekedett: „Igazából a rendezők nagyon szépen vezettek minket, ők próbálták valahogy elérni, hogy rímeljünk a felnőtt szereplőkre. Nem volt cél, hogy lekoppintsuk őket, a rendezők instrukcióit kellett végrehajtanunk.”
A múltbéli szál egyébként a rendszerváltás környékén játszódik, ezt azonban a fiatal szereplők nem élték meg személyesen, a hangulat megidézéséhez jobbára csak a szüleik elbeszélésére támaszkodhattak. „Mátyássy Áron (a sorozat másik rendezője – a szerk.) is rengeteg anyagot küldött nekünk, fényképeket, videókat, zenéket, amikben visszatükröződött az adott korszak. Voltak is olyan zenék, amik bejöttek a nyolcvanas-kilencvenes évekből, de inkább a rockos dalok” – mondta Waskovics.
Az Aranyélet vasárnaponként 20 órától megy az HBO-n, illetve az HBO GO-n is látható.