A gerillamarketing kockázatos vállalkozás, hiszen készítői sok esetben nemcsak az etikai, de a jogi határokat is átlépik – erre utal az elnevezése is. A legtöbb, sokkhatásra építő reklám olyan filmhez vagy tévéműsorhoz kapcsolódik, amely eleve félelmetes,
ott azonban eldönthetjük, meg kívánjuk-e nézni a szóban forgó alkotást.
Habár a kreatív marketingesek munkájának gyümölcsét felvételről mindig hihetetlenül vicces megcsodálni, élőben azért nem feltétlenül cserélnénk a
gyilkos rémmel, zombikkal vagy épp hullákkal találkozó járókelőkkel,
akik ízelítőt kapnak a kéretlen (és esetenként véres vagy borzalmas) hirdetésekből.
A kétségtelenül ütős reklámok kiagyalóit egyesek marketingzseninek tartják, ám alkotásaik sokszor visszaütnek, és háborgó újságcikkeket, társadalmi közfelháborodást, szélsőséges esetben jogi lépéseket, pénzbüntetést vagy letartóztatást eredményeznek. Lássuk hát
az utóbbi évek legneccesebb és legijesztőbb, valamely filmhez vagy tévésorozathoz kapcsolódó gerillamarketinges fogásait!
2006-ban az HBO úgy reklámozta népszerű maffiaszériájának soron következő évadát, hogy rábeszéltek egy taxitársaságot: engedjék meg nekik, hogy autóik csomagtartójából kilógatva elhelyezhessenek egy-egy műkart, mintha azok az ott szállított holttestekhez tartoznának – utalva a maffia megszokott problémamegoldó módszerére.
Habár ez a marketingfogás még a finomabbak közé tartozott, a nem pontosan mérhető pozitív hozadéka mellett annyi negatív hatása mindenképpen volt, hogy az érintett taxik az adott napon egyértelmű visszaesésről számoltak be az utasforgalmat illetően. Ez azonban a sorozat készítőit valószínűleg nem zavarta annyira.
A folytatásért lapozzon!