Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnökének közlése szerint a print sajtó reklámbevételei és a lapeladásból származó bevételei is minimálisan növekedtek a 2016-os évben, a print vállalatok digitális bevételei viszont ugrásszerűen, a tavalyi évhez képest 23%-kal nőttek. Ezzel a sajtó megőrizte a harmadik helyét a reklámpiaci tortában úgy, hogy növekedni tudott – erről a budapesti Evolution konferencián beszélt.
A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevételt és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt ért el 2016-ban. A kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,7 milliárd forint online hirdetési árbevételt, plusz 23%-ot realizáltak az ezt megelőző évhez képest. A print piac összesített árbevétele így 98,184 milliárd lett.
A szektor hirdetési bevételeinek 90%-át a napilapok, női lapok, ingyenes hetilapok és hirdetési újságok, gazdasági és közéleti magazinok és B2B magazinok reklámbevételei adják. A napilapok és a női lapok az összes print bevétel felét hozzák.